kokain
jp
dobry den,chci poradit ohledne kamarada,ktery je nyni zavisly na kokainu pres 3 mesice,kazdy den a jde to s nim z kopce,ale je anglicky mluvici..i kdyz tu zije radu let,cj moc neovlada..na koho bych se mohla obratit alespon s min.aj,aby mel trochu duvery,nam v okoli nenasloucha,i kdyz se snazi..predem dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Je od Vás hezké, že máte starost o kamaráda, má li se něco změnit, měl by především konat on, snad tedy od vás převezme štafetu.
Nepíšete, ve kterém městě bydlíte. Pokud oba žijete v Praze, může kamarád kontaktovat odborníky z pražského kontaktního centra SANANIM a nejlépe předem, telefonicky, si domluvit termín schůzky, s některým z anglicky hovořících pracovníků.
Vám doporučuji, máte li zájem dozvědět se, jak můžete kamaráda podpořit v jeho motivaci, rozhodnutí a cestě ke změně, zároveň jakých chyb se vyvarovat a další užitečné informace, domluvit si schůzku a zajít do specializované Poradny pro rodiče a osoby blízké.
Obě služby jsou bezplatné a lze jich využít i anonymně. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak postupovat, aby mohlo dojít ke zlepšení, a jak posílit šance na to, aby změny byly udržitelné.
Kamarád si v případě zájmu může domluvit průběžnější konzultace, aby dokázal bezpečněji zpracovávat tlaky, kterým  může být vystaven, a aby věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas, případně se dozvěděl o možnostech léčby, a bude li to třeba, vybral si některou z forem terapie.
Kontakty:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
http://www.sananim.cz/
Volat a zajít do "káčka", může kdykoli v provozních hodinách:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Poradna pro rodiče a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
http://www.sananim.cz/
Jak vyhledat kontakty na odbornou pomoc v jiné části ČR, podle oblasti, města a typu služeb, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám i kamarádovi hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.