pro Mudr.Minarika
Andrea
Dobry den, je mi 25 let, jiz patym rokem plne abstinuji od opiatu a samozrejme take od jinych drog. Mam pritele, ktery nemel nikdy s drogami zkusenosti, a radi bychom si casem zalozili rodinu. Prodelala jsem lecbu interferonem a jiz 2 roky jsem zdravotne zcela v poradku. Chtela bych se zeptat, zda zloutenka typu C, kterou jsem mela bude mit vliv na me tehotenstvi a take na zdravi miminka, zda neni jeste prilis brzy (co se tyce abstinence) na zalozeni rodiny, rada bych totiz privedla na svet zdrave dite. Za odpoved Vam dekuji A.S.

Odpověděl: Jakub Minařík
Abstinence je myslím dostatečná - z tohoto hlediska by jen stálo mít kontakt na nějaké zařízení (optimálně tam kde jste se léčila, nebo doléčovala) - kdyby došlo k nějakým komplikacím.
Ohledně té VHC - tam bych asi konzultoval s hepatolodem, který vás měl, nebo má v péči. Stálo by za to VHC zkontrolovat a zkonzultovat s ním rizika. Kdybyste s tímhle měla problém - tak brnkněte a pokud je pro vás Praha dopravně dostupná - tak vás doporučím kolegovi, který se stará o naše klienty se žloutenkou a je docela dobrej.