ad 107121 (pro MUDr. Kubů)
harmreducter
Vážený p.doktore,velmi děkuji za podrobný výklad a zvlášť za odkaz na skvělé stránky - konečně nějaké vědecky suché a přesné informace :) V návaznosti na Vaši odpověď mě napadá: můžou zmiňované přípravky na urychlení vylučování THC pomoci i v případě trvajícího omámení po intoxikaci? Nevím jak to přesně nazvat (není pro to nějaké označení?), zkrátka někdy (spíš po silnějších modelech) cítím určitou apatii třeba i 3.-4.den po akci.Není to stav vyloženě nepříjemný,ale ani příjemný a bohužel znemožňuje střízlivé uvažování.Toto mi na "hulení" vadí snad nejvíce (po alkoholu sice může být ráno pěkně blbě:)),ale i v horším případě je max. do večera všechno OK...) Děkuji za uklidnění ve věci předávkování,byl to ale skutečně hororový zážitek. Tehdy bych rozhodně těžko uvěřil, že nejde o ohrožení života (zvlášť když jsem sám měl dost paranoidní stav:) A mohlo by v takovém stavu pomoct třeba "rozchodit to" nebo si dát nějakej energy drink nebo jak prostě z toho pekla ven? A poslední dotaz na závěr:v některém z dotazů ostatních klientů jsem četl u odpovědi, že existuje nějaký přípravek na podporu paměti (v souvislosti s užívánám m.).Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost, ale teď bych to rád věděl,ale už se mi nepodařilo článek dohledat znovu (jako dycky:) Víte co mám na mysli?? Děkuji mnohokráte a přeji hodně zdaru Vaší práci (celého Sananimu:)

Odpověděl: Pavel Kubů
Zmiňované přípravky pouze odstraňují metabolity THC z moči, nejsem si vědom toho, že by se jejich užitím dal zkrátit průběh intoxikace. Bohužel nevím, co máte na mysli apatií 3. - 4. den po akci. Typicky se vyskytuje pouze určitá rozlada, někdy až deprese 3. - 4. den po užití XTC, po konopí může být lehká otupělost prožívána druhý den po dost intenzivní konzumaci. Při rozvoji úzkostného stavu je nejlepší dopravit se na klidné, známé a bezpečné místo a tam se pokusit usnout. Kombinace s dalšími drogami (kofein) by mohla stav naopak ještě zkomplikovat. Přípravků na podporu mozkových funkcí je celá řada, většina z nich patří mezi nootropika. V lékárně lze také pořídit různé preparáty na přírodní bázi. Jejich účinek při správném dávkování však zdravý jedinec ve věku do 50 let prakticky nemůže pocítit.