poraďte
máma
Dobrý den, moje dcera 17 let brala pervitin, léčila se, ale teď už jí 2x hledala policie, protože o sobě nedala vědět. Teď je zase někde, ale zjistili jsme, že zmizely nějaké věci takže nejspíš opět bere drogy.Vyměnili jsme zámek u bytu. A teď mám dotaz, jelikož máme strach s kým se stýká, jestli jí můžeme vyhodit z bytu? Šancí už několik dostala a vždy zklamala a já už jí nevěřím. Prostě nevíme co udělat kdyby se chtěla vrátit. Já jí doma nechci, je to hnusné, ale už nemám sílu. Strašně moc Vám děkuji za radu. S pozdravem H.xxxxxxxxxxx

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
můžete jí odhlásit trvalé bydliště, pokud se u vás nezdržuje, pokud u vás tzv. řádně nebydlí. Podrobnosti Vám sdělí na obecním nebo městském úřadě, vždy je to trochu závislé na té které úřednici. To je ale jen právní stránka věci. Vyhodit dítě z domova je samozřejmě velké rozhodnutí a určitě je třeba hodně dobře vše zvážit. Případně i další kroky, které by vedl ke zlepšení situace. Nejlepší by proto bylo probrat celou situaci podrobně při osobním setkání.
Pokud byste měli zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně a pokud budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt vám ráda zašlu.
Vaše příjmení, jsme záměrně umazala, snažíme se dodržovat anonymitu všech pisatelů.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)