Otazka
oberka
Pracuji jako vychovatelka na DM. Mám s žáky vytvořenou takovou nástěnku, kde s nimi vedu polemiku o drogách. Nedávno mi tam napsali citát od T. Learyho v tomto znění: " Nás, kdo příležitostně užíváme drogy za účelem rozšíření svých estetických, smyslových, emocionálních, intelektuálních i duchovních perspektiv, je více než 50 miliónů. Rozhodně nelze očekávat, že by na toto množství lidí mohla mít nějaký větší vliv antidrogová legislativa, v tomto ohledu se jakýkoliv pokus potlačit naše neurologické alternativy zcela jistě ukáže jako zbytečný a neúčinný. Poraďte, prosím, jak nejvhodněji na tento názor zareagovat.

Odpověděl: Martin Hulík
Předpokládám, že nástěnka není jediný nástroj komunikace mezi vámi a vašimi svěřenci. Autor citátu je pro uživatele drog jistě autoritou. Jiná autorita, filozof Egon Bondy, na otázku, co mohou drogy mladým lidem přinést, odpovídá: Jedině závislost. Drogy nemají žádnou pozitivní hodnotu a nic na tom nezmění ani řeči ignoranta Timothy Learyho o rozšíření vědomí.
Hm... Než po sobě střílet citáty velikánů, je lepší mít dost informací o drogách a závislosti a mít prostor vytvářet si vlastní postoj.
Atmosféra, ve které děti mohou svobodně o drogách diskutovat a zároveň jsou ochotné respektovat názory dospělých, je ideální. Někteří asi stejně budou brát drogy, ale aspoň jsou nuceni o tom přemýšlet.
Nabízím vám telefonickou konzultaci (02/803130), můžeme situaci ve vašem DM probrat podrobněji, než jak to umožňuje formát internetové poradny. Hodně štěstí.