pervitin a absťáky
smažačik
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na pár věcí ohledně \"absťáku\". Bral sem pervitin půl roku, první měsíc čistě o víkendu pátky, druhý měsíc sem se bohužel nějak rozjel a měl co pomalu co druhý-třetí den, třetí měsíc sem zase nějak \"polevil\" a měl ho jen občas, třeba 1 max 2x týdně, na to měl překop o kterém sem vám myslím i zde jednou psal, měl \"pauzu\" 3 týdny, a znovu začal brát, a bral sem ho do teď kdy to jen šlo, někdy pátky a soboty, někdy od pátku do středy, nějaké ty dny volna, a poslední 2 týdny každej den. Měl mega toxickou psychózu, kdy sem slyšel v hlavě hlasy, až moc na hlas, viděl lidi pod barákem kteří na mě mluvili nebo mě pomlouvali no prostě klasika, až sem se bál že sem se úplně zbláznil a málem brečel jen aby to skončilo. Od tý doby jsem teď 10dni čistej, a trvám na tom být čistej ještě dlouho, jen by mě zajímalo kdy začnou abstinenční příznaky, a jak se budou projevovat, a jestli vůbec nějak po půlroce braní budou. Zajímají mě jak fyzické tak i psychické abstinenční příznaky. Nikde to totiž nemůžu dohledat. Jsou vůbec nějaké fyzické abstinenční příznaky? Co patří mezi psychické abstinenční příznaky? Úzkost, deprese atd.? Jak dlouho trvá takovej absťák?

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Možná se pletu, ale mám za to, že jsme spolu na toto téma již komunikovali, takže se obávám, že Vám asi nic nového nenapíši.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Vysazení pervitinu není příjemný stav, ale nehrozí žádný dramatický abstinenční syndrom jako například u látek opiátového typu, kde vysazení je opravdu po fyzické stránce komplikované a provází jej plno somatických potíží.
Pervitin je stimulant, takže po jeho vysazení následuje velká únava, až celková vyčerpanost. Veškeré užívání drog je vždy velkým a nepřirozeným zásahem do organismu a to včetně psychiky. Je třeba dostat tělo, ale i zmíněnou psychiku opět do rovnováhy. Asi bych se ,,neléčila" konzumací THC, už s ohledem na stav, který jste popsal, že jste prožil. Další konzumace čehokoliv by Vám tento nepříjemný stav (toxická psychóza/stíha) mohla zase vyvolat. Pokud se chcete dát do pořádku, je třeba udržet abstinenci a to včetně THC, ale i alkoholu.
Je třeba si dostatečně odpočinout, doplnit vitamíny a minerály, vyváženě jíst, dodržovat pitný režim (ne alko, ne coca-colu, ne enerdy drinky). Můžete zkusit popíjet bylinné čaje z meduňky, ta působí sedativně.
Co se týče psychiky, mohou se projevit emoční propady, neklid, nervozita, úzkost, celkové rozlady nálad. Na pervitin vzniká především silná psychická závislost (což jste asi dle toho, co jste v příspěvku popsal, sám dobře pocítil). Dá se tedy předpokládat, že se budou v různých intenzitách a frekvencích dostavovat chutě na další užití. Je dobré s nimi počítat, nezaleknout se při prvním pocítění chutě, vydržet to a nechat odeznít. Je to stav, který stejně jako přišel, zase odejde. V těchto momentech je vhodné zaměstnat se nějakou činností, snažit se odvést myšlenky jinam. Proto je více než rozumné přehodnotit výběr přátel a vůbec lidí, se kterými se budete v příští době stýkat, jelikož udržet abstinenci mezi lidmi co něco užívají je prakticky nemožné a vždy je to jen otázkou času, kdy osoba, která se o abstinenci pokouší, selže...
Dále bych doporučila zbavit se všeho, co k drogové minulosti patří (i zbytků drog, pokud nějaké máte) a zbytečně si nevyvolávat vzpomínky. Neledovat filmy s drogovou problematikou, neprohlížet fotografie, nekontaktovat lidi z drogového prostředí, neposlouchat hudbu spojenou s užíváním atd...
Úplně nejrozumnější je využít odbornou pomoc. Dnes již existují i jiné formy péče, neznamená to, že se nutně musíte někam nechat zavřít. Můžete se dojít někam poradit, promluvit si o tom co prožíváte, možná byste se poté v tom co se s Vámi děje a ještě nějaký čas bude dít, lépe orientoval a možná by se Vám pak i lépe zvládali rizikové situace.
Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně. Nechcete to přece jenom zkusit?
Zde případně kontakt:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby (takže můžete i dnes do 20hod).
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Pokud se budete potřebovat ještě na něco doptat, tak klidně napište. Mějte se hezky.
S pozdravem MK