upřesnit odpověd
kuki
CHtěla bych upřesnit odpověď pro paní Vilmu Šilarovou.Na substituci Tramal neužívám .Dostala jsem se na substituci po 10ti letech užívání tramalu .Můj lékař není z subst.centra píše mi pouze antidepresiva a stále se diví že mě tam vzali, no a to mě trochu štve, protože jinak jsem nebyla schopna abstinovat a taky když o tom pořád mluví, tak se mi vrací ty chutě to je vše, jinak děkuji za předchozí odpovědi.Ten večer kdy jsem vám psala mě přepadly opravdu silné ty chutě,díky tomu, že chodím do práce a díky substituci, se mi to podařilo zvládnout bez relapsu.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
moc děkuji za doplňující informace. Fajn, že jste zvládla práci a nezrelabovala, to opravdu klobouk dolu, jste dobrá! Už i chápu vaše naštvání a otázky na tramadol. Pokud vás na substituci vzali, tak k tomu zřejmě měli důvod, splňovala jste vstupní podmínky programu a evidentně vám to prospívá. Co úplně nechápu, a takto na dálku i špatně posoudím, jsou poznámky vašeho lékaře. Zkoušela jste se s ním někdy o tom bavit, že se vám po zmínkách o tramadolu rozjíždí chutě?
V ideálním případě by služby, které dostáváte - substituce, farmakoterapie, ideálně ještě psychoterapie a poradenství - měly být v souladu, doplňovat se a podporovat, ne se navzájem nabourávat. Nebylo by možné mít zajištěnou psychiatrickou péči v rámci substitučního centra? Máte kromě substituce a antidepresiv terapeutickou podporu, kde byste mohla o svých chutích a dalších tématech hovořit?
Připadá mi, že tak, jak to máte nastavené teď, musí být udržení abstinence od primární drogy velmi těžké a stojí vás spousty energie. Kdybyste měla zájem pojmout svou léčbu komplexněji, napište mi, ve kterém městě bydlíte a ráda vám předám kontakty na další podpůrné a terapeutické služby, které byste mohla využít.
Mějte se fajn
Vilma Táborská