alkohol
beruska
mam pritele, ktery je alkoholik. Nemusi pit tydny, ale kdyz se napije, udrzuje se opily po nekolik dnu. Dnes je to zhruba ctvrty den. Rekl mi, ze nesmi prestat pit hned, ze by ho to mohlo zabit. Nechci mu ublizit jeste vice a tak mu ted nebranim v dalsim piti. Pije pouze pivo. Take mi rekl, ze potom kdyz prestava pit, tak ze to je velice tezke. Nevim co odneo muzu v tomto obdoi cekat. Chci mu pomoc a on je zatim toho nazoru, ze si pomoc pravdepodone necha. Nechci udelat, ale neco spatne a tak mi prosim napiste, co clovek dela, kdyz ma abstinecni priznaky a jak se k nemu nejlepe chovat. Je neco co by mu to ulehcilo a jsou nejake veci co by mel jist nebo pit, aby se ty latky dostaly rychleji z jeho tela? Jsem totizv Americe a tak se nemam skym poradit. Muzete mi prosim napsat nejake stranky, kde se mohu dozvedet vice o alkoholismu. Predem moc dekuji a preji hezy den. S pozdravem vase Alena

Odpověděl:
Vazena Aleno, nase poradna je zamerena na zavislosti na nealkoholovych drogach, presto se Vam pokusim strucne odpovedet. Pri tzv. abstaku z alkoholu je velmi castym jevem nespavost, slabe vidiny, agresivni chovani, neadekvatni reakce na podnety, muze to byt i tres rukou. Je treba hodne pit (nealko) a jist co nejvice to jde (to je tezke vzhledem k velkemu nechutenstvi). A jak se k nemu chovat ? Opatrne, nevyvíjet zbytecnou aktivitu v komunikaci, radeji pockat az se zepta on. V kazdem pripade, podle toho co popisujete, mam osobne pocit ze se tato situace neobejde bez odborne pomoci, zavislosti obecne jsou velmi zavazna onemocneni. Take nevim v jake jste situaci - jestli je partner Cech nebo American, s tim souvisi zdravotni pojisteni. V kazdem pripade by meli i v USA existovat tzv. svepomocne skupiny jako napriklad u nas Anonymni alkoholici. Vice o problemech tykajicich se alkoholismu najdete napr. ve vyhledavaci seznam.cz - rubrika zdravi - drogy a zavislosti.