odpoved muzete pripojit k dotazu106811
jarda
jeste jednou dobry vecer mam dalsi vec na kterou sem si vzpomnel...po jake dobe se muze clovek stat zevislej na subacich?beru-em je poprve a nemame chut na nich ulitnout ale kdyz to vemu tak po tejdnu co sme se nedotkly hera bylo sice par bezesnejch noci a mokrej tricek ale patri nam to,ale to je vse.takze fungujou supr ale,,,znam i lidi co je jedi k snidani a nenapada me nic co budou jist az budou chtit skoncit a ten abstak taky nic moc takze ja do toho prasku davam vse co este mam.tak bych si nerad ulit.takze kdyz reknete ze po mesici subovani pak clovek nesmi brat,nebudu.nebo je este jine reseni ktere neznam?,dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Na Subutexu ulítnout můžete. Obsahuje účinnou látku burenorfin, která patří taktéž mezi opiody, jejím užíváním nahrazujete heroin (substituce) a vyhýbáte se věcem, které souvisí s užíváním heroinu (komplikace se zákonem a další sociální a zdravotní rizika související s užíváním nelegální a vesměs nepříliš čisté a kvalitní drogy), ale závislosti se nezbavujete. Není to žádný zázračný lék proti závislosti. Navíc, pokud jste ho sehnali bez předpisu a užíváte bez domluvy s lékařem, není to moc bezpečné a nevím, jakého výsledku dosáhnete. Protože moc neznám situaci, ve které se nacházíte, nemůžu vám moc poradit nějaké ideální řešení. Existuje ale velmi dobrá varianta, kterou jsem psala už v předchozí odpovědi. Kontaktovat někoho z odborníků a ve spolupráci s ním zvážit, jak s tím naložit dál. Můžete mi kdyžtak napsat n můj mail orlikova@sananim.cz a já se vám pokusím zjistit nějaké vhodné kontakty. Věřím, že se z toho vysekáte, ale bez námahy a rychle to bohužel asi nepůjde.