Otazka
jarda
dobry vecer,mam tento dotaz,asi ne ojedinely ale nenasel jsem v dotazech toto konkretni reseni tak "otravuju"...takze nastinim problem,asi 4 roky znam herak s tim ze to bylo zezacatku 200,- jednou za tyden az to doslo na 1,2-2 g denne,nicmene podarilo(jsme 3)se mam loni od vanoc byt 3 mesice cisti tim myslym bez tvrde drogy(jakekoliv) a to bez jakehokoliv lekarskeho zasahu,proste sme to zmakly ale jak tusite nevydrzeli,ale doufam ze se blyzka na lepsi casi.a ted dotaz vime ze do sebe musime neco dostat abychom si neutrhly hlavy na abstaku tak sme si sehnaly subutexy.(nedodal jsem ze si nikdo z nas nepicha(kourime to)jsou to 2 mg a 8 mg.. snupeme je(staci nam neuveritelne malo toho prasku)nekonbinujem to a jak jsem rek tyden jsme na subutexech a nedotkli jsme se toho ...dotaz: mame je uzivat pravidelne treba mesic dva,nevim nebo si mame vzit pouze kdyz na nas leze abstak?to je prvni dotaz a druhy dotaz jak asi dlouho se musi uzivat aby se nedostavil ten zmineny abstak.dekuji moc za odpoved email mate zadan.dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za opožděnou odpověď. Přiznám se, že je mi dost nejasné, jak jste k Subutexu přišli, co o něm víte, jakým způsobem ho užíváte a co si od něj slibujete. Snažila jsem se to trochu rozplést, ale možná se mi to úplně nepodařilo. Subutex by měl být užíván na předpis, podle toho, jak na tom jste, by vám měl lékař určit dávkování a ve spolupráci s ním byste si měl stanovit další postup. Obvykle se Subutex užívá pravidelně, pokud nesnížíte postupně pod dohledem lékaře dávky až na minimum, tak se myslím abstinenčním příznakům nevyhnete. Dobu, po kterou byste je měli užívat, je nejlépe dohodnout s odborníkem. Taky není od věci, pokud dobře chápu, že s heroinem chcete přestat úplně, být v kontaktu s někým z profesinálů, kteří se léčbou závislosti zabývají, byť třeba ambulantně. Bez podpory a informací od odborníků se po čtyřech letech na heroinu spíš moc daleko nedostanete. Zvlášť když si zřejmě medikujete Subutex sami. No, bez toho, abych o vás měla víc informací vám asi víc moc neporadím. Každopádně, můžu vám doporučit nějaké vhodné kontakty, kam se obrátit, když mi napíšete, odkud jste.