Potřebuji poradit kod 106544
pupik
Zdravím Vás.Tak to byla studená sprcha,ale upřímně řečeno,čekal jsem něco podobného.Začínám se v tom konečně orientovat.Potřeboval bych jednu rychlou radu ? mám se s ní sejít (má zájem problémy řešit) a já mám takový nápad jak ji vysvětlit v jakých problémech se koupe.Chtěl bych se sejít s jejím kamarádem,který ji zná dlouhodoběji a o jejích problémech s drogama pravděpodobně neví a chtěl bych zjistit jaká bývala před tím než brala,respektive zjistit co je pravda.Mám ji to oznámit,nebo to mám udělat tajně?Jde mi o to,aby ve mě neztratila důvěru,kdyby se to náhodou dozvěděla.A za další ? nedalo by se s Vámi komunikovat přímo přes mail než přes online.Díky.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, nevím, k čemu vám bude se sejít s jejím kamarádem, který jí sice zná déle než vy, ale nicméně neví o jejích problémech s drogou. Moc užitečných informací tím nejspíš nezískáte. Nevím, co od toho očekáváte, k jakým pravdám se chcete dobrat a jakým způsobem máte v úmyslu informace použít, ale nezdá se mi to jako nejvhodnější řešení. Taky si nějak nedokážu představit, že kamarádce oznámíte, že se s ním chcete sejít a něco od něj vyzvědět a jak jí vysvětlíte, proč to chcete udělat. Podle toho, co jste popisoval minule, tak asi problémy, ve kterých vaše kamarádka lítá, jsou dost evidentní a není tak složité jí vysvětlit, že to s drogami dost jistě souvisí. A že k tomu, aby to zvládla, bude třeba, aby se od drog držela dál a věnovala řešení těch záležitostí nějaké úsilí. Myslím, že není potřeba dělat něco za jejími zády ani není možná nutné zjišťovat informace od jejích kamarádů. Spíš by stálo za to jí doporučit nějaký kontakt na někoho z odborníků, kteří by jí pomohli jednak s tím, co se s ní děje v oblasti drog a závislosti, jednak se sociálními a právními záležitostmi. Mám nějak pocit, že do toho z nějakého důvodu investujete víc, než se vám vrací a že prostě tenhle partnerský vztah nechcete pustit, jakkoli byste se chtěl tvářit, že je ukončený a nechcete ho pustit bez ohledu na to, že je pro vás docela vyčerpávající a ohrožující... Zkuste přemýšlet nad tím, kam až v tomhle chcete jít a kam už ne. Za život kamarádky zodpovědný nejste, ten žije ona sama. Ani když by se vám způsob jejího života stokrát nelíbil, moc to ovlivnit nemůžete... Nevím, jestli jsem vám odpověděla srozumitelně. Ale kdyžtak mi můžete napsat na můj mail orlikova@sananim.cz. Hodně štěstí.