Vše
mates
Ahoj!Mám takový problém a nevím jestli se obracím zrovna správně,ale myslím že ano.Začalo to tím,že jsem se před 2roky zamiloval do dívky,která byla má první láska a ona do mě myslím taky i když jejím vlastním způsobem.Byli jsme spolu 1rok a já pak odjel do ciziny na 6 měsíců a vrátil se loni v červnu.Po celou dobu jsme byli v kontaktu a mě moc chyběla,psala mi,že na mě čeká a miluje apod.Když jsem se však vrátil,zjistil jsem že má poměr a vztah s mým do té doby velmi dobrým a blízkým přítelem,mimo to moji další kamarádi včetně mého nejlepšího, více či méně holdují piku a jiným chemiím.Já jsem si to prošel už dříve a nechci se k tomu vracet,protože už mi to spíše jen bralo než dávalo.Během uplynulých 6ti měsíců se stalo,že jsem se dal s tou dívkou zase dohromady i když vím,že to nemá budoucnost,mezi tím i ona přičichla k piku,ale přistoupila na mou podmínku a přestala(i když oba víme že si zase opět dá).Můj nejlepší přítel se teď stěhuje se svou dívkou dost daleko pryč a mám takový pocit,že se mílovými kroky odklání i ode mě,ale to nejspíš pramení z mého strachu,že už ho tolik neuvidím,protože jsem na něj moc zvyklý.Chápu,že má každý svůj vlastní život,ale těžko se přes to přenáším.Chtěl bych od Vás,prosím poradit jak se můžu nad toto přenést ?2.Jak se mám odprostit od vztahu s dívkou o kterém vím,že nemá budoucnost a cenu,ale na druhou stranu mám obrovský strach ji stratit a pustit ze svého života,jelikož se budu cítit dost osaměle(už jsem to zkusil)a to i díky tomu,že už nebudu tolik času s mým přítelem.3.Existuje nějaký způsob jak se nenechat vztáhnout k užívání drog,i když žiju v prostředí,kde to je velmi běžné a okolnosti mi zatím nedovolují jej změnit,držím se celkem stranou,ale někdy mám pocit,že na ně najedu?Moc Vám díky za případnou odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ve vašem dotazu je dotazů vlastně hned několik. Takže to vezmeme jedno po druhém: To, že se vám stěhuje přítel, se kterým jste trávil mnoho času a bude se vám po něm stýskat, je věc, kterou v životě zažijete asi ještě mockrát. Na druhou stranu se zdá, že váš půlroční pobyt v cizině vaše přátelství přežilo, tak proč by nemělo přežít vzdálenost jistě o dost menší. Přátelství tedy ztratit nemusíte, naopak je to docela dobrá zkouška. Je pravda to, co píšete - každý má svůj vlastní život a jeho život by měl být asi víc zaměřen na čas trávený s přítelkyní, než s vámi. Mám trochu pocit, že to, že vás jeho oddálení tak mrzí, má úzkou spojitost s problémy v partnerství a že kdyby jste měl také uspokojivý partnerský vztah, na který by jste se mohl zaměřit a věnovat mu čas, tahle situace by pro vás nebyla zdaleka tak nepřekonatelná. A to souvisí s vaším druhým dotazem - pokud si sám jste schopný přiznat, že váš vztah nemá budoucnost, musíte se rozhodnout, jestli je i tak pro vás přijatelný. Je možné, že jste zatím ve stadiu, kdy vám vztah víc dává než bere a časem se poměr obrátí a vy pak nebudete mít problém z něj odejít. Pokud to tak cítíte už teď, měl by jste asi poslechnout sám sebe, i dočasná samota je někdy užitečná, aby si člověk všechno srovnal v hlavě. Krom toho, kde berete jistotu, že z vás bude nadosmrti poustevník? Když vezmu v úvahu drogy, které kolem vaší přítelkyně a tím i vás, lítají ve vzduchu, doporučila bych vám rozhodnout se opravdu rychle, hlavně pokud si nejste jistý, jestli se od nich udržíte dost daleko. Z vašeho dotazu je cítit nejistota ohledně drog a vašeho vztahu k nim, takže v tom případě je odpověď na 3. otázku - je to věc náhody. Pokud nejste opravdu zapřísáhlý, máte docela velkou pravděpodobnost, že se neudržíte. Říkám si, nakolik je opravdu nemožné změnit prostředí, pro začátek aspoň částečně. Své důvody ale neuvádíte, takže nemá cenu, abych vám je vyvracela. Myslím ale, že když se chce, (skoro) všechno jde. Takže, chcete doopravdy?