iboterapie
Zuzana
Můj známý, který není na internetu, by se rád přihlásil na terapii ibogainem. Neví ale, kde tak může učinit. Mohli byste nám prosím poradit? PrĄosím o odpověď mailem. Díky.

Odpověděl: Martin Hulík
E-mail se nám nezobrazuje, takže odpovím takto. Terapii ibogainem v ČR nikdo oficiálně neprovozuje a my ji z několika důvodů nedoporučujeme. Ibogain je dosti silný halucinogen a může při nesprávném zacházení napáchat mnohem víc škody než užitku. A jako u všech halucinogenů platí, že známá rizika můžete zmírnit, ale ne odstranit a neznámá rizika se mohou projevit velkým průšvihem.
Přestože se ibogain k léčbě závislosti používá, jeho efekt je nejistý a nestálý. Také máme informace o tom, že se o léčbu ibogainem u nás někdo pokouší, ale: tím, že to není oficiální, odpadá řádná lékařská a psychologická pomoc, účinná kontrola zvnějšku, která by chránila pacienta, pacient si nemá kde stěžovat, chybí jakékoliv etické oprávnění takovou léčbu provádět. Na místě vašeho známého bych se obrátil někam, kde se může léčit řádně, s dostatečně zaručenými léčebnými postupy. Je to jistější.