lysohlávka
bedriska
dobrý den na Idnes odpovídal nějaký váš pracovník, moc moudře a rozumně odpovídal, a užitečně. Chtěla bych se jen zeptat, je LYSOHLÁVKA opravdu takové svinstvo jak se všude uvádí? Jsme rodina se dvěma puberťáky, pracujem od rána do večera, takže na děti je čas jen o víkendech....snažíme se, ale samozřejmě máme obavy z vlivu kamarádů. Lysohlávka prý u nás v okolí roste hojně, kamarádi prý ji sbírají................

Odpověděl: Hana Skořepová
Lysohlávka po užiti může mít různé specifické účinky. Po několika minutách až hodinách se projevují somatické příznaky ( zrudnutí obličeje, snížení srdeční činnosti, rozšíření zornic, pocení, třesy, bolesti hlavy, atd.), které jsou subjektivně nepříjemně prožívané. Je tam přítomna výrazná euforie.Psychické příznaky se projevují následně maladaptivním chováním, kdy je přítomna úzkost nebo deprese, paranoidní bludy, zmatenost, rozbíhavé myšlení. Někdy mohou mít tyto projevy charakter až sebepoškozující a sebevraždené tendence. Vysoce nebezpečnou se tato látka stává v kombinaci s některými jinými drogami ( zvláště s amfeteminy a marihuanou). Velmi nebezpečná je tato látka pro psychicky labilní jedince, kdy může dojít k většímu poškození psychiky. Doporučuji přečíst si další informace o jednotlivých drogách na stránkách SANANIMu.