Mam prachy a pravě to je špatny
Pepe
Dobry den. Je mi 17 let a pochazim z bohate rodiny. A v tom je ten problem. Asi pred dvema lety jsem zacal otci kradst penize a rozhazovat je nejen pro sebe. Pak to prislo. Poznal jsem marihuanu a to byl zacatek, pri kterym jsem si s nej. kamosem, kterej je taky prachatej a kradl jako ja rekli, ze nikdy nic tvrdyho nevezmem. Vzdyt to znate, kazdej takhle zacina, ale u nas je ten rozdil ze jsme meli a mame kazdy den prachy za ktery jsme nakupovali travku. Utraceny penize jsme nepocitali, ale podle meho, vcelku presneho typu jsem do dnesniho dne utratil 350 000Kč. Na muj vek je to neuveritelne, ale prisaham!!! je to opravdu pravda a otec na to nikdy neprisel. Je v tom zapocitano i pet aut ve kterych jsem naridil mnoho kilometru bez chyceni. Dnes jsem na tom tak ze dva roky hulim travu kazdej den a od leta jsem na pecku. NECHCI FETOVAT, NECHCI KRADST, ALE NEJDE TO.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, není úplně jednoduchý se z toho vysekat, to máte pravdu. Ale to není skoro nikdy, ať už máte dostatek peněz na drogy nebo ne. Jde o to, že problémy, do kterých se obyvkle lidi, kteří berou drogy, dostanou kvůli nedostatku peněz, vás ZATÍM neohrožují. Jakmile se ale dostanete do průšvihů, díky kterým vaši rodiče zjistí, že v něčem lítáte, tak už asi přístup k fiancím nebude tak jednoduchý. Nehledě na to, že se můžete dostat i do mnohem horších průšvihů, které s užíváním drog souvisí, tím myslím hlavně to, že se můžete utopit v závislosti na perníku, přivodit si toxickou psychózu, že vám po takové době kouření trávy a braní pika začne hlava trochu vynechávat a že vás vyhodí třeba ze školy, že si způsobíte nějaké zdravotní trable... Takže myslím, že máte dost důvodů k tomu, proč nefetovat (a tím pádem nekrást, protože největší suma z těch kradených peněz předpokládám padne na drogy), jen to bude vyžadovat asi nějaké úsilí. Zkuste nad tím popřemýšlet, jestli do toho chcete jít nebo ne a jestli to zkusíte sám. Zkuste si na úvod naplánovat aspoň pár dní bez drog, vytvořte si jiný program, který vás bude aspoň trochu bavit, nebude to sice asi ze začátku ono a je to těžký, ale snad to skousnete. Uvidíte, jestli se vám to podaří vydržet aspoň týden, to by byl dobrý začátek. Je možné, že se ukáže, že na to sám bez pomoci nebudete mít dost sil a pak budete muset uvažovat i o jiných variantách řešení. Když budete k tomuhle chtít cokoli vědět, něco se zeptat, tak pište, jsme vám k dispozici. Držím vám palce. Lepší je přestat dřív než později, vyhnete se spoustě nepříjemností.