Tramadol a testy na morfium
min
chtela bych se zeptat, jestli se po uziti Tramadolu ukaze moc jako pozitivni v klasickych testech na morfium, nebo jsou potrebne specialni testy na Tramadol. pokud se da uziti Tramadolu zjistit i z klasickych morfiovych testu, proc se nekdy vyuzivaji i tyhle specialni testy?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdrvím Vás,
děkuji za důvěru a dotaz. Omlouvám se, ale možná dost dobře nerozumím tomu, co míníte pod pojmem "klasické testy". Běžné orientační testy, které používá například policie při kontrolách řidičů, by neměly na Tramadol zareagovat (jedná se o test DrugWipe na více drog včetně opiátů. Orientační test na opiáty detekuje látky, které se metabolizují na morfin. Tramadol mezi ně ovšem nepatří. Existují i orientační testy na přítomnost Tramadolu - není to ovšem stejný test jako na opiáty (morfin).
Spolehlivě Tramadol odhalí cílené laboratorní testy při spektrální analýze na chromatografu, které mohou být provedeny z moči, krve, ale i vlasů, atd.. Tento "speciální" nákladnější test se používá nejčastěji například v souvislosti s podezřením ze spáchání protiprávního jednání, nebo pro ověření výsledku orientačních testů. Vzorky pro potvzení, případně porušení dodržování abstinence pacienta, nebo klienta, posílají do toxikologické laboratoře rovněž zdravotnická zařízení a terepeutické programy pro léčbu závislostí, případně na ně odkazují probační a mediační služby, atd.. Analgetikum (lék proti bolesti) Tramadol patří sice mezi "slabší" syntetické opioidy, ale při jeho soustavnějším užívání může vzniknout psychická i fyzická závislost. Proč se vlastně ptáte?
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište.
Pohodový podzim,
Amrit Sen.