bellaspon
káťa
Dobrý den,zajímalo by me vše o léku bellaspon,hlavne jestli je na předpis.Ve vypjatých situacích pociťuju silný třas a potřebuju nějaké léky na uklidnění bez předpisu.Je něco, co mi můžete doporučit???Vím,že tenhle dotaz sem moc nezapadá, ale nevím, kam se obrátit.Děkuju

Odpověděl: Dana Holubová
Bellaspon je dlouhodobě působící barbiturát, víc o takových látkách najdete v hesle Trankvilizéry. Je jenom na předpis, protože jde o dost nebezpečnou látku vyvolávající fyzickou závislost a tedy i abstinenční příznaky a to těžké. Nejrozumnější by bylo pokusit se najít způsob, jak situace, o kterých píšete zvládat bez léků. Můžete navštívit nějaké psychoterapeutické zařízení, probrat, co se vlastně v tu chvíli děje a co Vám z toho nejvíc vadí. Dají se zkusit různé rychlé techniky soustředění nebo relaxace, které by Vám měly pomoct třes zvládnout. (Vypjaté situace zcela normálně vyvolávají stresovou reakci a zvyšují hladinu spousty látek v těle včetně adrenalinu.) Dál je možné se obrátit na psychiatrickou ambulanci, pokud půjde o vážnější a dlouhodobější problém, který je potřeba zvládnout pomocí léků, samozřejmě Vám je lékař předepíše. Existují totiž i rozumnější léky, než "trankvilizéry", které vyvolávají závislost. Dlouhodobě účinné jsou bylinkové čaje (meduňka, třezalka, heřmánek nebo připravené směsi), při předrážděnosti hlavně během horečky nebo nemoci existuje bez receptu Guajacuran.