Drogy,následky
Elis
Chodím už rok a půl s klukem,který si předtím píchal pervitin.Celou tu dobu je čistý,ale často ho bolí hlava a bývá hodně unavený.Chtěla bych vědět jestli to může mít i jiné zdravotní problémy a kdy se mohou objevit?

Odpověděl: Petr Nosek
Na Váš dotaz nelze jednoznačně odpovědět. Není mi známo jak dlouho a jak intenzivně Váš přítel pervitin užíval, ale je velmi pravděpodobné, že bolesti hlavy s předchozím užíváním nikterak nesouvisí. Rovněž je velmi nepravděpodobné, že by se po takto dlouhé době abstinence mohly objevit nějaké další zdravotní problémy. S psychickým stavem souvisí pouze možnost objevení se tzv. flashbacků (několik sekund výjimečně až minut trvající stav kdy se vrací pocit jako po aplikaci drogy i když člověk žádnou nepožil). Inkubační doba hepatitid je kratší, než 1,5 roku, takže by se - pokud by přítel touto infekční chorobou nakažen byl - projevy dostavily již dříve. Rozhodně však nikdy není na škodu znát svůj zdravotní stav a nechat si udělat jaterní testy či testy HIV. Ať již kvůli odpovědnosti za druhé (tedy i za Vás) či za sebe sama.