Zavislost
Luci
Muj pritel drive bral drogy-nebyl zavislak-rikal,pry se naucil i na zkousky na drogach a vcera mi rekl,ze si vzal Pervitin!Rikal,ze uz to nikdy nechce videt a ted?Je ve skole v jinem meste,ale jinak nam to docela klape.Ted nevim,kdy se se mnou "mazli" on a kdy nejaky FET!Nevim,co mam delat,nechci,aby ho to jednou znicilo!!!Vzdy mi rika,ze neni zavisly a ze to nemam odsuzovat,kdyz jsem to nezkusila.Jsem zdravotni sestra a vim-videla jsem,co to dokaze udelat s clovekem.Ja ho miluji a bojim se o nej!Ted ho ceka maturita,ma z ni strach a ja se bojim,ze se bude chovat zase jako SRAB!

Odpověděl: Dana Holubová
Že nemá člověk odsuzovat, co sám nezkusil, to je častý argument, který má ochránit braní drogy. Lékaři v naprosté většině případů ovšem také léčí nemoci, které sami neprodělali, mají jen dost zkušeností a znalostí o tom, jak probíhají. Píšete, že máte takové zkušenosti s lidmi, co berou, také. To v jakém je přítel nebezpečí se dá nejlépe hodnotit podle změn v jeho chování. Takovou je i změna stanoviska z: "už to nechci vidět" na "není to problém a ty nevíš o čem mluvíš". Jinak myslím poznáte nejlíp sama, jestli je v určitou chvíli pod vlivem nějaké látky. Můžete se podívat do hesla stimulanty na účinky pervitinu. Člověk beroucí drogy se mění hlavně ve věcech k braní směřujících - může Vám lhát kvůli braní, omlouvat si ho nebo zdůvodňovat, bagatelizovat Vaše obavy, snažit se od Vás pod nějakou záminkou získat peníze, nebo Vás použít jako alibi pro rodiče atd. V ostatních věcech se mu věřit dá. Nejde hned od začátku říct, že by to "byl najednou někdo jiný", s kým jste, nějaký "závislák". U hodně rozjeté závislosti pak už ano, protože všechno směřuje k braní.