haus party
alan
Průběh a pravděpodobnost dostupnosti drog, zejmena extáze. Prvotní příznaky o užití extáze po příjezdu domů druhý den. Jak jsem schopna jako rodič toto posoudit. Existují nějaké dostupné testy?

Odpověděl: Martin Konečný
Pokud máte na mysli průběh house-party - jedná se o akci, kdy se mladí lidé setkávají v různých klubech nebo místech - tovární haly atd., hraje tam hodně hlasitá hudba ve stylu techno, house, trans atd., vetšinou od 22:00 do ? (často brzkých ranních hodin), některé akce tohoto typu trvají i několik dní vkuse, mladí lidé si tam chodí hlavně zatančit, potkat nové lidi, atd.; Dostupnost drog na těchto akcích je vysoká (pořadatelé se to snaží omezit osobními prohlídkami, což není vždy účinné); Co se týče příznaků, tak ty mohou odeznít během několika hodin (4 - 8 hod.) záleží na množství užité látky. Pokud vaše dítě vrátí domů až druhý den odpoledne, nemusí už jeho chování ani fyzický stav vykazovat žádné z těchto příznaků. Pokud by přijela brzy ráno - obvyklá je neschpnost usnout (což se dá obejít různými tlumivými prostředky - alkohol, marihuana, psychofarmaka), nejčastější v akutní fázi jsou roztažené zornice, tendence k mluvení o intimních věcech až upovídanost, veselá nálada, atd. Pokud máte už nějaké zkušenosti, tak můžete být schopná to posoudit; pokud nemáte žádné zkušenosti, tak nevím... Dostupné testy existují - můžete se obrátit na nejbližší lékárnu, kde vám mohou poradit nebo přímo na dodavatele testů www.dynex.cz, tel.: 02/24313375, nebo můžete odebrat vašemu dítěti moč a zajít s tím na toxikologii - Na Bojišti 2, P-2, tel.: 24911267.