pervitin-nasledky
anna
Chtela bych se Vas zeptat,jak se zacina projevovat /a projevuje/ zavislost na pervitinu,co se chovani tyka.Mam kamarada,ktery s nim pred par tydny zacal,a pri poslednim setkani jsem si vsimla "drobnych" zmen v jeho chovani- nervoznejsi,strach z lidi,a mensi projev zajmu a empatie ke me.Muze za to pervitin?Na co clovek berouci pervitin mysli a jake ma hodnoty?Tvrdi,ze to ma pod kontrolou,ale myslim ze uz je v tom.Dekuji

Odpověděl: Dana Holubová
To, co popisujete jsou projevy vznikající závislosti. Změny běží plynule a různě rychle u různých lidí. Pokud už ale kamarád má strach z lidí (paranoidní naladění), ztrácí zájem o jiné věci než perník, a také o blízké lidi, znamená to, že už je na pomyslné stupnici vedoucí k závislosti spíš dál. Není možné mu věřit, že má všechno pod kontrolou. Tím spíš, jestli toto se mu děje po několika týdnech užívání. Může za to perník, stává se totiž postupně hlavní hodnotou a hlavní věcí, na kterou závislý člověk myslí. Zkuste se podívat do informací pro rodiče na hlavní stránce poradny, některé věci se týkají prostě blízkých lidí člověka závislého na drogách, nejen rodičů. Dál je možné celou situaci podrobněji probrat telefonicky nebo osobně (i anonymně) v nejbližším K-centru (najdete je v kontaktech). Nebo se samozřejmě ptejte na podrobnosti dál tady.