tekave latky a sedativa
esper
Ahoj, chtěla bych se zeptat, jak moc se mozek ničí při čichání, za jak dlouho dobu se to pozná podle nějakých vyšetření a po jak dlouhé dobe (zhruba) vzniká závislost. Také bych se chtěla zeptat, jestli je možné získat návyk na Ibuprofen a paracetamola, za jakou dobu vzniká a jestli je možné, že mění složení krve (bledá kůže, vymizení menstruace, ztráty vědomí apod.) Doufám, že se mi ozvete, hodně to potřebuju vědět. Díky Esper

Odpověděl: Dana Holubová
Čichání (ředidel a rozpouštědel) ničí mozek hodně, naprosto nejvíc a nejrychleji ve srovnání s užíváním jakékoliv jiné drogy. Něco z toho je vratné, něco nikoliv - postupně vzniká mozková atrofie (úbytek tkáně). Ten vratný není a projevuje se jako demence ! Rychlost vzniku závislosti se nedá (ani zhruba) obecně odhadnout. Nebezpečí smrti na předávkování a poškození mozku je ale tak velkým rizikem, že opravdu není na co čekat! (A že tohle nepíšu do každé odpovědi, se můžete sama přesvědčit.)
Ve srovnání s ředidly je Ibuprofen a Paracetamol téměř "neškodný". Oba léky nevyvolávají závislost. Pokud ale berete Paralenu víc, než je povolená dávka na den (podle Vaší váhy si jí můžete spočítat, jak je uvedeno v příbalovém letáčku), poškozuje Vám těžce játra. Ibuprofen zase žaludek (hlavně) a ledviny.
Potíže, které popisujete, jsou dost vážné a pochybuji, že by souvisely jenom s těmito dvěma léky. Mnohem spíš s užíváním ředidel a celkovým vyčerpáním, ale mohou být také - nebo jen některé - způsobené něčím jiným, a to chce vyloučit vyšetřením u praktického lékaře. Nejlepší by bylo obrátit se na nejbližší K-centrum, třeba i telefonicky (najdete je v Kontaktech),víc všechno probrat a vymyslet, co dál.