Re: schýza (1/10/2002)
Martin
Té slečně by jste taky měl říct, jaké utrpení bude následovat po tzv. psychiatrické terapii. Po neurolepticích už nikdy nic nebude jako dřív. Zmizí síla, zmizí pocity, zmizí zájem a motivace. Zmizí schopnost mít někoho rád. Nastane pouze beznaděj. To co ten člověk prožívá teď může být velmi ošklivé, ale to co přijde po návštěvě psychiatra bude 1000x horší. Nikdo mu předem neřekne o účincích neuroleptik. Budou mu lhát do očí. Jen láska a porozumění mohou pomoci, ne tzv. léky.

Odpověděl: Jakub Minařík
Neuroleptika nepatří mezi léky, které by dělali lidem moc velkou radost. Ale ti, kteří se neléčili vypadali ještě zoufaleji. A myslím, že je těžké odlišit - co je následek psychotoxického vlivu duševního onemocnění a co je nežádoucí účinek léku. A pak taky - spousta lidí se po psychotické atace a neuroleptické léčbě cítí dobře. Určitě lépe, než kdyby léčbu nepodstoupili. Tak nevím. Sám jsem nad tímhle hodně uvažoval - kdyby se to stalo mě, asi bych se léčil. Ne proto, že jsem psychiatr, ale proto, že si myslím, že utrpení, které člověku způsobuje psychosa je mnohem větší, než ty oučinky léků.