pro pana M. Hulíka
Petr
Tušil jsem to a stejně Vám děkuji ale opravdu se cítím dost trapně a Vím že bych neměl ale jinak to nejde. Číslo jsem si přeci jenom vzal kdyby něco, ale asi se nedostavím zkusím to jinak snad to je vůlí nebo prostě myslet na něco jiného :( nevím. Jenom ještě zpět k možným problémům je pravda že pokud bych v tomto pokračoval dál tak že by i hrozilo nějaké vážnější poranění? nemohu si způsobit nějaké zranění orgánů nebo tak? Trpí tím opravdu i zubní sklovina? Víte viděl jsem dost těch filmů, ale nikdy sem to nebral vážně. Cítím se dost hloupě a trapně. Jsem dost starý na to abych neřešil takovéto problémy a nezatěžoval Vás tím, ale asi to není normální. Omlouvám se a přeji hezký den. Petr

Odpověděl: Martin Hulík
Není třeba se omlouvat a nezatěžujete mě. Nechme to otevřené - kontakt máte a já bych vám přál, abyste našel odvahu jej využít. Je přirozené, že se cítíte trapně. Hloupé je, že vám to zatím brání váš problém účinně řešit - to znamená být v kontaktu s odborníkem. Co se týče zdravotních rizik a dalších praktických otázek, kupte si knihu Bulimie (Jak bojovat s přejídáním), vyšla v nakladatelství Grada. Nečetl jsem ji, ale anotace slibují i praktickou a svépomocnou část.
Ale ani kniha ani tahle poradna vám zdaleka nedají to, co byste mohl získat z intenzivní práce s pomocí živého člověka. Přesto váš zájem považuji pro začátek za slibný a nadějný.
Všichni se dostáváme do situací, kdy se musíme na někoho spolehnout nebo se obrátit o pomoc. Buď proto, že svůj problém v danou chvíli sami nevyřešíme, nebo proto, že by to stálo příliš mnoho času, úsilí a zklamání. Poruchy příjmu potravy patří mezi problémy, které je objektivně velmi těžké zvládnout svépomocí. Jak moc, musíte teď posoudit sám. Kontakt s odborníkem není projev nesvéprávnosti, ale zdravého rozumu. Držím vám palce.