alkoholismus
jitka
POtrebuji poradit. Uz leta resime problem s nasim otcem, ktery je zavisly na alkoholu, problem je ze se tim trapime jenom my jako rodina. On zadny problem nema, podle sveho nazoru nepije (i kdyz pokud ma penize tak je schopny vypit i 1l rumu denně , pokud je nema tak vydrzi i 2 mesice bez piti, ale jen z toho duvodu ze k nemu nema pristup). Dokonce i praci kterou drive miloval uz nedela a dny travi jen tim ze sedi pred televizi, kde vetsinou "pod vlivem" vyspava. Zkouseli jsme uz snad vsechno mozny, kontaktovali ruzne odborniky, kteri slibovali, ze ho presvedci, aby sel na leceni - ale vse marne, on si neprizna ze ma nejaky problem a potrebuje se lecit a tak s nim nikdo nehne. Vzhledem k tomu, ze to trva uz spoustu let prosim o radu jak ho dostat aspon na nejaky pohovor, kde by s nim nekdo promluvil vysvetlil mu co a jak, jestli aby absolvoval nejakou ambulantni lecbu, protoze na ustavni v zivote nepristoupi. Prosim o jakou koliv radu a predem za ni dekuji. J.

Odpověděl: Jakub Minařík
Obyčejně řešívám ten problém z druhé strany. Děti berou a rodiče se ptají co s tím, aby i ony vnímali že mají problém. Prakticky jedinné co funguje je, že rodina musí vyvinout souvislý, kontinuelní tlak na fungování postiženého a ten dříve, nebo později zjistí, že mu to prostě nevyhovuje. Víte, není to tlak typu nesmíš brát drogy. Ale představovali bychom si, kdybys fungoval jako člen rodiny a pomáhal při jejím fungování. A to prostě s drogama nejde dohromady - ale to platí i pro alkohol.Trochu vada je, že to může vést taky k tomu, že otec vás opustí. :-(
Pak mě napadlo, kdybyste si vedli statistiku, kdy byl opilý a pak ho s ní konfrontovali ... - ale i tohle má své úskalí - bude pít potají.
Třetí možnost je, že budete do něj hučet tak dlouho, až podlehne. Pak je ale zas riziko, že to právě z tohoto důvodu nebude k ničemu.
Pokud vám tyhle nápady k něčemu budou a nebo byste se o některém z nich chtěli bavit víc, jsem k disposici. Hodně štěstí.