Otazka
Stu
Pokud kouřim Marihuanu pravidelně jednou týdně už tak 1 rok,tak za jak dlouho mužu čekat nějaké změny v psychyckém nebo fyzickém životě nebo jaké mi hrozí nebezpečí a pokud ju přestanu užívat,tak jestli tyto příznaky časem zmizí nebo mi už zůstanou.Děkuji

Odpověděl: Dana Holubová
Kouřit jednou za týden znamená být trvale pod mírným vlivem jejích účinných látek, které se pomalu uvolňují. (Můžete se podívat do hesla Cannabinoidy) Mozek se adaptuje, jako při užívání jiných psychofarmak, funguje na trochu jiné hladině některých přenašečů. Některé změny při Vaší častosti a délce užívání už určitě jsou, někdo si je spíš uvědomí zpětně, po vysazení (paměť, schopnost soustředit se, trochu jiné emoční reagování, neshody v blízkých vztazích.) Velká část z nich je vratná, trvá to ale za abstinence delší dobu (měsíce). Pak jsou tu ještě ty nepříjemné, méně časté nebo pozdní účinky, jako jsou podivné až psychotické stavy (vnímání reality) a těžké emoční poruchy (deprese aj.). Jejich pravděpodobnost narůstá s délkou a častostí užívání, i když jsou lidé, kterým k tomu stačilo zakouřit si několikrát. Takže odhadovat jak dlouho, by bylo střílení od boku. Lidé, kteří přišli kvůli problémům s "trávou" k nám do Káčka, udávali dobu užívání maximálně 4 roky, nejčastěji ale 1-2 roky.