nepovedeny vylet :(
Yana
Muze neprijemny zazitek s LSD nastartovat dlouhodobou depresi ? Pred 3 dny jsem mela trip (nebyl to muj prvni) a byl velmi neprijemny a porad mi zustala dekadentne-depresivni nalada, navic jsem paranoidni vuci okoli - cekam, kdy to prejde, ale porad nic. Co mam delat, kdyz se toho nezbavim ? Asi mi to patri, ale uz by ten sileny stav mohl prestat.

Odpověděl: Dana Holubová
Může, není to ani tak vzácné. Stav tripem způsobený většinou přechází (v hlavní síle) do několika hodin, různé přetrvávající pocity právě asi tak do 3-4 dnů, ale slabší. Pokud to neběží takhle, často se ještě situace z nejhoršího upraví asi do dvou týdnů. Rozhodně bych Vám v tuhle chvíli doporučila se obrátit někam, kde to pro Vás bude důvěryhodné: K-centra (najdete v Kontaktech), jakákoliv centra krizové intervence nebo psychoterapeutické poradenství. Nejvíc v tuto chvíli pomůže svoje zážitky s někým z těchto zařízení na probrat a vyzkoušet si některé jednoduché techniky práce s tělem, které by Váš stav zmírňovaly. Znamená to několik schůzek, aby bylo vidět, jestli se situace zlepšuje. Pokud to může vědět Vaše blízké okolí, mohlo by Vás nechat víc v klidu, ale ne samotnou. Dají se použít bylinkové čaje na uklidnění a jakýkoliv pohyb v příjemné míře, ne výkony. Většinou to úplně stačí. V dalším plánu je možné použít krátkodobě některé léky, měl by je předepsat nejlépe psychiatr. Rozhodně neexperimentujte s různými léky sama. Čím dřív se s takovými stavy začne něco dělat, tím rychleji ustupují.