dárcovství sperma a THC
Adam
Dobrý den. V posledních zhruba šesti letech jsem byl kuřákem marihuany. Zhruba v polovině těch šesti let i dost aktivní (2-4krát denně). Nyní jsem s hulením skoncoval a chci se stát dárcem spermatu či krve abych měl důvod nehulit. Jak je to s krví zhruba vím, ale zajímalo by mě jak dlouho vydrží THC ve sperma než budu moci jít na první odběr. A zda THC nějak razantně a navždy ovlivňuje kvalitu sperma jak z pohledu kvality pro dárcovství tak pro otcovství.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
intezivní kouření marihuany dost často působí zpomalení spermií, jejich nižší pohyblivost. Ta je z reprodukčního hlediska velmi podstatná. Vývoj spermie v těle, tzv. spermatogeneze, trvá cca 72 dní, tedy necelé 2,5 měsíce. TO je doba, kdy už bude i zbytek těla od THC očištěný, kromě vlasů, což ale není v tomto případě důležité.
I když bude Vaše tělo "čisté", počítejte s tím, že stejně nemusíte požadavkům dárcovství vyhovovat, a to nehledě na předešlou kuřáckou kariéru. Kritéria pro přijaté vzorky jsou velmi přísná a těžko je ovlivníte ještě nějak víc, než že přestanete kouřit. Nevím tedy, jestli zrovna dárcovství kreve nebo spermatu (u krve je to dost podobné, musíte vyhovovat spoustě kritérií) je ten správný důvod proč nehulit. Předpokládám, že původní motiv byl jiný, že už Vás to třeba v lecčems štvalo a omezovalo, nebo tak něco....?
V každém případě držím palce, ať už bude hnacím motorem cokoli, aby Vám Vaše odhodlání vydrželo. Není to žádná legrace, po tolika letech intenzivního kouření přestat.