Pro M. Hulíka
Tereza
Tak už jsem se vrátila z léčebny. Léčbu jsem dokončila, doléčování jsem si už taky zařídila a v pondělí jdu do školy. Akorát se mi dost stýská po Jihlavě, každý večer tam volám (to víte, 3 měsíce jsou 3 měsíce...:-) a první den, co jsem sem přijela, jsem byla úplně v šoku, jak je to sídliště hnusný. Nicméně bych měla jeden dotázek. Až budu mít maturitu, chtěla bych jít na Vyšší zdravotnickou školu, obor všeobecná sestra. Jakou myslíte, že mám se svými prokázanými sklony ke zneužívání toxických látek šanci? A jestli nějakou jo, tak jakou mám pak šanci najít práci? Všichni ni říkají, že "nevím, ale uděluje se spousta výjimek, nó...vážně nevím, jak to je". Doufám, že vaše odpověď nebude v tomtéž stylu (a pokud ne, tak děkuju).

Odpověděl: Martin Hulík
Ahoj Terezo. Především gratuluji k ukončené léčbě.
Když budeš stabilní v abstineci, není žádný důvod, proč bys nemohla studovat vyšší zdravotnickou školu a pracovat jako sestřička. Žádný takový předpis neexistuje. Navíc, i kdyby se škola o tvé drogové minulosti dozvěděla, řádně ukončená léčba a doléčování a časový odstup od léčby by měla být dostatečná záruka (navíc abstinenci můžeš garantovat třeba občasným kontaktem s doléčovacím zařízením, které ti bude pro školu psát pravidelné potvrzení o kontaktu). Domluv se s praktickým lékařem, co ti napíše do zdravotního potvrzení pro školu - o drogách tam nic psát nemusí, když bude mít dojem, že jsi v pořádku.
Druhá věc je, zda profese, ve které budeš v kontaktu s návykovými látkami, pro tebe není příliš ohrožující. Ještě to promysli. Ale zase platí - když budeš abstinovat a řádně se doléčovat, mohlo by to fungovat bez potíží. Hodně štěstí :-)