extaze
erow
Chtěl jsem se zaptat:asi půl roku užívam jednou za dva týdny tanční drogu "extázi"......ale už od dětství mám nějaké zdravotní problémy s játrou,slinivkou a žlučníkem.....může mi to nějak uškodit???Jednou mi bylo celý týden zle a měl jsem bolesti a po užití extáze bylo vše pryč......čím to je???Děkuji za odpověd!!!

Odpověděl: Pavel Kubů
Jistě, pravidelná konzumace XTC poškozuje i zcela zdravého jedince. XTC zatěžuje z vyjmenovaných orgánů především játra svou toxicitou. Všeobecná stimulace organizmu po XTC může znamenat zvýšenou zátěž i pro slinivku a žlučník. Odeznění bolestí břicha, zvláště při dlouhodobých potížích se slinivkou či žlučníkem může souviset se stimulací organismu. Rozhodně ale nelze užitím XTC tyto bolesti řešit. Nejen, že existuje řada bezpečných metod jak pacienta bolestí břicha zbavit nebo mu alespoň významně ulevit, ale užití XTC může stejně snadno bolesti samotné, či jejich příčinu, podstatně zhoršit.