zlutááááá???
pláte
ahoj byl sem ted na akci a seznámil se tam s 2lidmi se kterými sem tam byl skoro celoul noc..Pak sem zjistil že ten 1si šlehá piko a to i v běžným životě...pil sem od nich vodu z flašky jak bejvá na těchdle akcích zvykem...moch bych dostat tímhle způsobem třeba žloutenku??? ale je to jen obava,pač u techdle lidi nikdo nevi že??? A dystak jak se projevuje zloutenka v počátku??? moc díky-i za to že tu ste...

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud máte na mysli žloutenku "céčko", která je rozšířená mezi nitrožilními uživateli drog, (hepatitidu typu C), tak ta se přenáší krevní cestou (třeba při použití stejného injekčního náčiní), méně častý je přenos při pohlavním styku. Takže to se vás asi v tomto případě netýká. Další typy jsou žloutenka "béčko", dříve sérová žloutenka, (hepatitida typu B), ta se přenáší v podstatě stejným způsobem, takže ani u té by vám nemělo hrozit riziko nákazy. Jediný typ, klasická infekční žloutenka (hepatitida typu A) se můžepřenášet kontaminovanou vodou, potravinami, běžným kontaktem s nakaženou osobou. Tenhle typ žloutenky se má inkubační dobu cca 1 měsíc, zpočátku se projevuje jako chřipka, pak následují další příznaky. Víc se o tom můžete dozvědět na www.vseozloutence.cz. Kdyžtak se ptejte dál. A dávejte si na sebe větší pozor, pak nemusíte takhle plašit :-)