marihuana a schizofrenie
matka
Četla i slyšela jsem od několika odborníků - lékařů psychologů a psychiatrů, že marihuana muze být u určitých lidí "spouštědlem" schizofrenických záchvatů a v horším případě i samotné schizofrenie. Prosím snažně o odpověď. V názorech, uváděných na internetu, jsem se s ničím podobným nesetkala. Děkuji Vám.

Odpověděl: Jakub Minařík
Kanabisové drogy patří mezi látky s halucinogenním, nebo chcete-li psychedelickým efektem. Za určitých okolností - například při nevhodném setu a settingu (tzn. zjednodušeně vnitřní a zevní okolnosti), nebo při dostatečně vysoké dávce může vyvolat psychotickou ataku i u zcela zdravého jedince. Ataka obyčejně sama celkem rychle odezní, ale může i přetrvávat.
Samostatnou kapitolou jsou pak lidé, kteří mají nějakou disposici. Může to být rodinná zátěž, již prožitá ataka v minulosti, ... Tam je samozřejmě vyvolání nějakého schizofrenního onemocnění pravděpodobnější. Stačí? :-)