Plyn
Dobrý den, přečetla jsm si dopis NN22OO, kde píšete, že plyn poškozuje metabolizumus B12, poškozuje ho nevratně? Nebo se za určitou dobu vrátí? A mezi tím ho mohu doplňovat vitamííny B12? Ještě jsem to nikdy nezkoušela, ale zajímá mě to. Daniela

Odpověděl: Pavel Kubů
Poruchy metabolismu B12 přetrvávají delší čas po vdechování N2O, zda se jedná o poškození nezvratné nevím, nenašel jsem na toto téma seriozní informace. Zvýšený příjem B12 problém neřeší, protože N2O reaguje právě s B12 za vzniku hydroxylových radikálů, které následně poškozují enzym zodpovědný za syntézu DNA. Dalo by se říct že čím více B12 je v organismu tím je větší nabídka molekul do reakce s N2O a tím více volných radikálů vznikne. Samozřejmě ,že k domu dochází jen do určité úrovně, která závisí na množství vdechovaného N2O, na množství požité B12 a celé řadě dalších faktorů souvisejících s metabolismem.