RE: Jana Justinova
Tereza
Dekuju za odpoved. Poradit asi potrebuju. Jedna se o cloveka me opravdu blizkeho a tento problem se uz vlece priliz dlouho. Dotycna osoba uz nema zajem skoro o nic, tedy krome alkoholu, zapomina i bezne veci, nepracuje, nema zadne socialni citeni a zacina mit silne zdravotni problemy, protoze nikam nechodi. Je to dost tezky, ale se mnou komunikovat nechce a ja mam z toho trochu strach. Ted ta otazka: Co delat?

Odpověděl: Jana Justinová
Zdá se, že problém, o kterém mluvíte, už zašel poměrně daleko. Je dost těžké z vaší strany zorganizovat nějakou pomoc, když říkáte, že s vámi dotyčná osoba nekomunikuje. Proto by možná bylo v první řadě dobré najít někoho, kdo má na něj (ní) ještě nějaký vliv, i když si dovedu představit, že u podobných lidí to může být problém. Společně byste ho pak mohli zkusit přimět, aby si uvědomil svou situaci.ĄV podobných případech, kdy už nic nepomáhá, často zabírá právě apelovat na zdravotní stav, o kterém píšete, že se hodně zhoršuje. V momentě, kdy začne být člověku opravdu špatně, začne většinou hledat pomoc. Jinak z toho, co píšete to vypadá, že vám blízká osoba si bude muset šáhnout až na pomyslné dno, aby jí došlo, že takhle se dlouho žít nedá. Snažit se přesvědčit někoho, kdo nemá o nic zájem, s vámi se nebaví a nemá žádné sociální cítění, jak píšete, je úsilí, které vás nejspíš maximálně vyčerpá a bude mít minimální výsledek. Nezní to možná moc optimisticky, ale rozhodně mu nepomůžete, když se ještě sama zhroutíte. Pokud by se vám přeci jen podařilo přesvědčit ho k nějaké akci, je spousta možností, kam se obrátit, které vám případně ráda sdělím. Zatím tedy mnoho štěstí a úspěchů.