nedobrovolne leceni
Tereza
Dobry den, zajima me zda je mozne leceni osoby, ktera nema zajem. Jak je mozne cloveka, ktery nema zajem donutit ci presvedcit, ze je to jedina moznost. Preji hezky den. Tereza

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nedobrovolné léčení je možné pouze u nezletilých osob, za které má rodič zodpovědnost, nebo u osob, které ohrožují zdraví nebo bezpečnost své nebo okolí. I v takových případech bývá ale poměrně problematické člověka do léčení umístit a léčba většinou nebývá moc úspěšná, protože klient nemá motivaci. Donutit někoho ?bezproblémového? a svéprávného k léčení tedy nelze. Je třeba, aby si přišel sám na to, že potřebuje pomoc. V tom ho ale můžete určitě podpořit, záleží na tom, jaký přesně je jeho problém a v jak blízký vám takový člověk je. Pokud byste se chtěla o konkrétním případu poradit, můžete kdykoli znovu napsat. Zatím přeji mnoho štěstí.