Preskripce substitučních látek
Hombre
Chtěl bych se zeptat,zda lze u nás dostat na předpis léky pro substituční léčbu návyku na opiátech.Jestli ano,tak které a za jakých podmínek.Prosím o informace.Předem děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. Pokud potřebujete substituční léčbu při návyku na opiáty, máte v podstatě dvě možnosti. Můžete se zapojit do metadonového programu, který se provádí na různých místech v republice, v Praze konkrétně v Drop-inu a na oddělení pro závislosti u Apolináře. Tam také můžete získat bližší informace o dalších místech. Nejde ale o lék na předpis, znamená to dostavit se každý den, vždy v určitou dobu na místo, kde dostanete určené množství tekutiny (metadonu). Množství by se mělo postupně snižovat, až by měla léčba dospět k úplné abstinenci. Druhou možností je lék zvaný Subutex, který je skutečně na předpis a podává se ústně, ve formě tablety, která se rozpouští pod jazykem. Tento lék se platí a předpis vám může dát jakýkoli praktický lékař, nejlépe psychiatr. Ne všichni lékaři ale Subutex chtějí předepisovat, spíše pochodíte u doktora, který vás zná, ví o vašem problému a může vám díky tomu lék i lépe dávkovat. Snadněji byste mohl předpis sehnat také v AT poradně, která se specializuje právě na závislosti, a která je v každém obvodě. Užívání a dávkování s lékařem dobře prokonzultujte.