toxická psychoza
veruna
dobrý večer chtěla bych se zeptat co to je přesně toxická psychoza..? jak se projevuje ? a kde se vůbec rebe ? jakto že tím lidi trpí když požijou pervitin.. ? a jak se jí dá zbyvit ? ptám se ptž mě to zajímá sama pervitin užívám asi 3 roky a ještě sem jí neměla... a ty co sou kolem mě a ty berou tak rok dva roky a psychozu maj.. jak je možný že já jí nemám.. ? a to beru docela doost velký dávky.. někdy bych i řekla že sem závislá ptž já bez pervitinu nemužu ani nakupovat nejsem schopná... ( šňupu ) a je mi 20

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud jste i po tříleté konzumaci pervitinu neprošla toxickou psychózou, tak buďte ráda. Neznamená to, ale že tomu tak bude vždycky.
Toxická psychóza je stav, který je velmi obdobný, jako prožívají pacienti u kterých je diagnostikována schizofrenie. S tím rozdílem, že toxická psychóza je vyvolaná drogou a odezní, schizofrenie lze stabilizovat vhodnou medikací, ale vyléčit nelze. Nejčastějšími projevy tox.psychóz je pocit pronásledování ( uživatelé často říkají : ,,jdou po mě..." apod.), paranoia ( dotyčný má dojem, že ostatní o něm hovoří, věty které se ho netýkají, vztahuje přímo na sebe, z každé informace vykonstruuje závěr se zcela jiným podtextem ), silná potřeba kontroly sám sebe, především svého fyzického stavu ( tvz.pozorování se, zda dýchá, má tep apod., leckdy si uživatelé myslí, že ,,umírají"...jde sice pouze o pocit, nicméně může být pod vlivem pervitinu tak umocněný a prožitek tak silný, že se dotyčnému opravdu může udělat špatně )...Zbavit se psychózy znamená abstinovat ( včetně alkoholu i THC ), případné další konzumace stav spíše prohlubují a umocňují. Leckdy je zapotřebí nasazení medikace a vyhledání lékařské péče. Abstinencí se stav postupně stabilizuje, až zcela odezní ( v případě psychóz toxických ). V akutním stavu toxické psychózy, si dotyčná osoba svůj stav velmi často neuvědomuje. To co prožívá - vnímá jako realitu. Možná jste mírnější psychózou prošla a ani si to třeba neuvědomujete...
Nikdy nelze předem říci a to pod jakoukoli drogou ( včetně THC ), co přímá konzumace drogy způsobí a vyvolá. Každé užití drogy je jakýmsi změněným stavem vědomí, nemusí vyvolat ,,pouze" toxickou psychózu, může vyvolat mnohem vážnější potíže ve smyslu psychiatrických diagnos a jiných psychických potíží...Někteří jedinci jsou k tomuto již předem disponovaní díky rodinným anamnézám apod., u některých osob se tedy dá předpokládat, že potíže podobného rázu, se dostaví poměrně záhy. Nicméně, nikdy nelze předem říci, tomuto uživateli se vyhne zcela. V podstatě s přibývající drogovou kariérou, přibývá i na potížích. Stále hovoříme o drogách, ty sebou přináší široké spektrum rizik zcela vždy, je jich celá řada...
Netuším, jak jste moc se svým dosavadním životním stylem spokojena. Pokud byste si o sobě a o svém braní, chtěla s někým popovídat, rádi Vám poskytneme vhodné kontakty. Postačí napsat města, která máte dostupná.
Zatím se mějte hezky, pokud bude třeba, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.