test na MDMA - Brno
Úsměv prosím
Dobrý den,
včera jsem si koupil krystalickou extázi (v sypké netabletetové formě) a ještě než to požiji, tak bych rád věděl, zda to opravdu extázi obsahuje.
Je možné si to někde nechat v Brně otestovat (nebo někde jinde? možná bych kvůli tomu i cestoval po ČR). Vím, že se to testovalo na party, ale na party se mi kvůli tomu moc chodit nechce.
Děkuji Vám velice.
Zdar Harm Reduction a Vám zvlášť :-)
FYK

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdar Harm reduction, i Vám,
volala jsem do Brna do o. s. Podané ruce, které provozuje stránky www.extc.cz. Bohužel se mi dostalo informací, že již testování extáze sami řadu let nedělají. Odkázali mě v tomto směru na České Budějovice o.s. Prevent (www.os-prevent.cz), nicméně i ti na nátlak Národní protidrogové centrály v roce 2010 testování extází ukončili. ¨To znamená, že byste dnes v České republice nejspíš nikoho, kdo by Vám extázi otestoval, na žádné párty nenašel. K testování se používala činidla. Činidlo, které reagovalo s MDMA a potvrzovalo, že tableta MDMA skutečně obsahuje, bylo činidlo Marquisovo. Na odškrabek z tablety se nakapaly 1-3 kapky činidla. Následná změna barvy na fialovou, až černou, potvrzovala přítomnosti MDMA v tabletě. Bohužel nedokázal tento test vyloučit i přítomnost jiných látek.
V minulosti jsem zjišťovala, jak je to s testováním v rámci toxikologických laboratoří, které jsou na takové testy dobře vybavené a látky testují například pro policii či soud. Podle toho, co mi bylo sděleno, by Vám jako uživateli, případnému distributorovi, nikdy takovou látku neotestovali.
Jedinou možnost, kterou vlastně máte, je otestovat si tabletu sám. K tomu můžete zkusit nějak sehnat  zmiňované činidlo (bohužel Vám neporadím, jak a kde v ČR), případně některá další (např. Mandelin, Mecke,...). Činidla si můžete objednat v zahraničí (s dovozem do ČR by neměl být žádný problém). Podívejte se např. na stránky www.eztest.com, kde si můžete činidla nejen objednat, ale také se můžete podívat, jak test provést.
Testování je minimálně v České republice dost kontroverzní téma. Má své velké zastánce, ale i odpůrce, kteří se opírají mimo jiné i o to, že nejsme schopni určit přesné složení tablety, a navíc nevíme, jak dotyčný se "špatnou" nebo "dobrou" informací naloží a co s tabletou nakonec udělá (prodá ji, když je špatná?; když je dobrá, bude jí s tímhle "certifikátem" posílat dál? není přeci možné zaručit, že všechny tablety, všechen prášek má všude stejné složení apod.).
Vždycky to bude nakonec jen na Vás, jestli se rozhodnete extázy užít. A vždycky to bude mít svá rizika!
Budu ráda, když dáte vědět, jak jste se nakonec rozhodl a jak jste pochodil.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.