Vstřebatelnost drogy mateřské mléko
Jana
Dobry den, zajimalo by mne, zda existuje nejaka studie na to, jak dlouho se jednorazova aplikace pervitinu vstrebava do materskeho mleka. Patrila jsem mezi rekreacni uzivatele drog, nicmene behem tehotenstvi a nasledne a po porodu jsem dodrzovala radnou zivotospravu. Nyni mam 9 mesicni holcicku, kterou stale kojim a nechci s tim zatim prestavat. Chystam se na \"akci\", kde chci jednorazove uzit pervitin cca 0,1g. Za jak dlouho po aplikaci mohu dite kojit, aniz by v mleku byl obsazen metamfetamin? Predem dekuji za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
Váš dotaz je jen těžko zodpověditelný hlavně z toho důvodu, že je pouze málo výzkumů, které by se tomuto tématu věnovaly. Znamenalo by to testovat užívající matky, které své děti kojí a následně testovat i jejich děti. Nejčastěji se jednoduše doporučuje během kojení drogy vůbec neužívat a nebo vůbec nekojit.
Na internetu se mi podařilo najít několik článků, ale pouze jeden článek spojený s "výzkumem" na dvou matkách a jejich dětech  - tady je odkaz: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2679109/ -, kde doporučují 48 hodin od užití drogy nekojit. V článku je zmíněn i názor, který uvádí 24-36 hodin (Hale TW, Ilett KF. Drug Therapy and Breastfeeding. From Theory to Clinical Practice. 1st edn. London: The Parthenon Publishing Group; 2002. pp. 1-94), bohužel jsem k němu ale nenašla nic podrobnějšího.
Kdybyste se těmito doporučeními chtěla řídit, pak byste měla mléko v normálních intervalech odstříkávat a teprve po uplynutí uvedeného času opět kojit.
Jinak je samozřejmě nejlepší variantou pervitin neužít. Vyhnete se tím jakýmkoli rizikům - jednak případnému vlivu na dítě a jednak i tomu, že byste se pak v případě nějaké životní krize k pervitinu vracela jako prostředku dočasného řešení a odreagování a hrozila by Vám další rizika včetně závislosti... což by asi nebyla ta nejšťastnější životní perspektiva.
Je to ale samozřejmě jen na Vás.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.