CYP2D6
johanka
precetla jsem si se zajmem o enymu, ktery metabolizuje mj. MDMA. Je nejaky zpusob, jak se nechat vysetrit, zda je clovek jim dostatecne vybaven? (Kde, co to stoji.) Muzete napsat neco blizsiho o problemech lidi s nedostatkem CYP2D6? Jak se to projevuje pri uzivani? Dekuji moc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Mám dojem že test aktivity této skupiny enzymů bude dosti exotická záležitost. Přímé stanovení - vzhledem k tomu že se jedná o mitochondriální enzym (mitochondrie jsou takový malý Spolany Neratovice v buňce) - bude asi docala ďáblovina. Nepřímo se dá aktivita enzymu, resp. metabolický status - rychlý, pomalý metabolizér, ... určitě stanovit přes vyšetření rychlosti metabolisace nějaké látky kterou metabolisuje výhradně P 450 2D6 - ale mám dojem, že tohle vyšetření bude dostupné tak leda na odd. klinické farmakologie kde testují nové léky - mno, takže - asi na to zapomeňte. :-(