Otazka
veruna
chtela bych nekomu oznámit informace ktere me tiží. vím o jednom byte v Hradci Králové, jmeno zvonku je ..... a konkrétní osoba je ....... která distribuje drogy. Chtela bych ji jak se tak ríká prásknout- protože prodává i lidem krerým je 15 a díki ni padají do drogové závislosti. Moje kamarádka které je 15 je v tuto dobu na lecení. Tak doufam, že mi nejak poradíte a nebo budete teno prípad rešit. s pozdravem

Odpověděl: Jakub Minařík
Váš dotaz mi udělal dost těžkou hlavu. No, přinejmenším tak, jako ta informace vám. Sám úplně nevím, co bych s touhle informací dělal. Resp. vím co bych asi udělat musel, ale ať je to jak chce, někoho prásknout, i když je ten někdo ouplnej hajzl ... Zkrátka není to sranda. Ale víte co - pokud bych to věděl a byl si tím alespoň trochu jistej ... Jen abych vás (a nakonec i sebe :-) uklidnil, že vaše pochybnosti jsou normální - nakonec jsem to celý ještě konzultoval s kolegou se kterým už léta pracuju a který v jistém smyslu slova na poradnu i tak trochu dohlíží. No, taky jsem to ještě konzultoval s právníkem, se kterým spolupracujeme. A tohle jsme vymysleli:
Nebylo by asi úplně korektní, abychom šli na policii. Nebylo by to úplně správné asi hlavně proto, že vám sice věřím - ale na druhé straně - blbej vtip (nebo provokaci) vyloučit úplně nemůžu. Ze stejného důvodu zmizela z vašeho dotazu jména a konkrétní místa. Ono i v tom zákoně, který mluví o překažení trestného činu se píše - kdo se hodnověrným způsobem dozví. A jak moc je hodnověrný ten způsob kterým jsem se to dozvěděl - to je otázka. Ale vy jste se to hodnověrným způsobem asi dozvěděla. Takže jste na tom možná trochu jinak. Co je asi hodně důležité - podle zákona máte povinnost trestný čin překazit - v tomto případě tím že to oznámíte na policii - na druhé straně - můžete to udělat i anonymně. Policie má povinnost zabývat se každým trestným činem, o kterém se dozví. Takže - rada zní: Běžte s tím na policii. Pokud byste měla dojem, že si to netroufnete udělat přímo, nebo máte pocit, že by vás to mohlo ohrozit - můžete zavolat anonymně z veřejného telefonnoho automatu. Jen možná předtím zvažte, zda tam přec jen nejít - vaše svědectví může mít zásadní význam - ono je totiž dost důležité, aby to policie mohla i dokázat. Protože to je jediný způsob, jak to rychle zarazit.
Jen úplně nakonec. To o čem píšete je dopravdy vážná věc. A pro mě osobně je důležité - že možná je věc každého z nás zda užívá, či neužívá drogy. Ale každého věc není, zda je prodává. A pokud je prodává lidem, kterým je 15 - tak to tuplem. Protože to je, dáma promine, prasárna.
P.s. Kdybyste potřebovala ještě něco vědět - tak klidně napiště a nebo zavolejte. Náš telefon je 0605/212175. A moje jméno znáte. Držím vám palce. :-)