deprese
Kamil
Dobry den. Uz od puberty trpim stridave depresivnimy stavy a uzival jsem i ruzne antidepresiva. V celku bohuzel musim rici, ze s nevalnym ucinkem. Pricinou me deprese je totiz to, ze kdyz zacnu uvazovat o zivote v tehle spolecnosti a fungovani sveta obecne (nesmyslne valky a nasili, konzumni zpusob zivota v moderni spolecnosti, jeho nicotnost a bezvyznamnost.. smyslem zivota je prace, ktera jeste upevnuje soucasny stav systemu, penize, abychom nezemreli hlady a mohli zit a pracovat / proste bludny kruh... je toho proste vice a na delsi povidani, bohuzel bez vychodiska.) Jedinym zpusobem je nepremyslet, coz mi proste nejde. Alkohol mi nevyhovuje ani jej prilis nevyhledavam, ovsem vse se zmenilo, kdyz jsem objevil marihuanu. Tato latka mi dovolila oprostit se, mozna je to eskapismus, ale opravdu jsou mi po jeji aplikaci (koureni, jidlo) pozemske problemy ukradene a pripada mi, ze mam svuj vlastni svet, ve kterem neni zadne nasili ani zlo a povrchost, ale laska a pohoda, proste to, co chci ja. Vytvoril jsem si na ni celkem solidni psychickou zavislost ... ovsem nic negativniho. V celku chodim do prace, kde si oddelam to sve a po praci travim provoneny vecer u discovery kanalu, animal planet, animaci ve winampu a poslechu hudby... Bohuzel mam ale strach si pestovat neco sam, protoze bych si sel pravdepodobne drive nebo pozdeji sednout, takze nezbyva, nez kupovat od dealeru, coz me taky pekne stve. Nevim, co mam vlastne delat. Slysel jsem, ze v ruznym zemich evropy je jiz thc legalni a v anglii se pouziva k lekarskym ucelum. Je to vlastne jedina latka, co mi pomaha od depresi (kourim uz 5 let).

Odpověděl: Jakub Minařík
Když vás tak poslouchám, nebo spíš čtu, tak mám dojem, že spíš než depresi vnímám, že si potřebujete ujasnit svůj životní cíl. Věřím, že vám thc pomáhá to přežít, ale zdá se mi, že spíš, než že se z toho vymotáváte, tak zůstáváte celou dobu na stejném místě a neposunujete se dál. Nejsem si jist, že zrovna tohle je to pravé. Víte - osobně si myslím, že ten stav kvůli kterému hulíte se dá přerůst, ale je třeba na tom pracovat. A možná se pletu, ale to že hulíte a mám dojem že i docela intenzivně, vám v tom brání. Asi bych se na vašem místě pokusil hledat jinou alternativu - no mám i tak trochu dojem, že tohle je důvod proč se ptáte. Možná bych na vašem místě zkusil kouření omezit a možná vyrazit někam, kde by se dalo na duchovním růstu pracovat.
Ohledně toho pěstování a lékařského využití - samozřejmě nese to sebou riziko, tím myslím to pěstování - a taky mám dojem, že naše legislativa v tomto ohledu hned tak nepoleví. Co se týče užití k lékařským účelům - tam je důležitá indikace, ve které je látka uvolněna. A mám dojem, že zrovna deprese mezi ty povolené indikace nepatří.