pro M. Hulíka
Tereza
Dobrý den, zase mám dovolenku a od příštího týdne už budu ve III. (poslední:-) skupině. Ale... mám takovej nápad a chtěla bych vědět, co o něm soudíte. Příští týden bych taky měla jet domů a při té příležitosti bych se chtěla zajít podívat do Stanice prvního kontaktu. Znala jsem se s nima ještě předtím, než jsem začala brát, mám je dost ráda a chtěla bych je zase vidět (ty lidi, co tam pracujou, ne ty, co si tam chodí měnit). Jenže to je prý riziková situace, že bych přitom mohla zrecnout, ale... pro mě tohle není feťácký prostředí, prostě se mi po někom stýská a chtěla bych ho vidět a copak já můžu za to, že pracuje zrovna tam, kde se mění buchny a kam chodí smažky??? Vy mi nejspíš taky odpovíte, že to je rizikový, ale až dokončím léčbu, stejně se tam občas půjdu podívat, a tak mi tohle připadá trochu jako taková relativně bezpečná konfrontační rozcvička, když se potom zase vrátím do Jihlavy. Nebo ne? (Jsem o týhle verzi dost pevně přesvědčená, tak to bude chtít z vaší strany pádný argumenty, abych od ní upustila...teda pokud správně předpokládám, že vám se to nebude moc zdát.) Tak...nevím, co bych ještě psala (no, i tak je toho dost:-), tak zatím a mějte se pokud možno dobře.

Odpověděl: Martin Hulík
Ahoj Terezo. Jsi už pomalu na konci léčby, tak zkus podle toho uvažovat. Co kdybys tam zavolala? Chodit na místo, kde potkáš sjetý toxíky a kam sis sama chodila měnit, není konfrontační rozcvička, ale strkání hlavy do oprátky. Nejsi za vodou, dokončenou léčbou to zdaleka nekončí. Až se vrátíš domů, zjistíš, že dobrá předsevzetí z léčby je dost těžké udržet a budeš o sebe muset hodně pečovat, abys to první období (asi tak půl roku) ve zdraví přečkala - a pokud možno bez relapsu. Úplně bude stačit, když občas někde potkáš staré známé, bývalého dealera, budeš chodit kolem míst, kde jsi brala, a do toho budeš řešit spoustu jiných věcí. Konfrontačních rozcviček zažiješ až dost. Tak neblbni. Jo a zařiď si nějaké doléčování. To můžeš i u nás :-) Měj se krásně.