psychoza??
marccy
Čau,já mám takovej problém-hodně lidí,kteří mě znají si myslí,že trpím manicko-depresivní schizofreníí,nebo že beru drogy!Mívám často výbuchy temperamentu,jsem náladová,dost často vysoce hyperaktivní..někdy mám zase docela depky!Poztrácela jsem všechny přátele a vlastně ani nevím,jestli jsem kdy opravdové měla!Myslí si o mě,že chci spáchat sebevraždu,ale já sama se přitom cítím v pohodě!Jen prostě ještě nevím,co od života chci...jsem na rozcestí.Občas jsem si dala trávu,extázi-už asi 3 roky-nepravidelně.Situace je o to horší,že jsem pod nenápadným pravidelným pohledem,protože moje matka se léčila jako paranoik.Ted mi prosim poradte...Děkuji moc za odpoved,nashle

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho co píšete to s vámi asi fakt není jednoduchý, ale taky - pokud mohu soudit podle dotazu - schizofrenik nejste. Víte co - buďte v pohodě. Každej máme nějaký podivnosti - dokonce i já :-). Na vašem místě bych asi navštívil psychiatra - ne proto, že jste blázen, ale proto, abyste měla jasno. A taky - je dost možný, že se chováte zvláštně a možná si to neuvědomujete - psychiatr nebo psycholog vám může pomoct si tyhle podivnůstky uvědomit a vy je pak můžete změnit. A nebo taky ne - jak budete chtít.
Pokud budete chtít - a bydlíte v Praze nebo někde blízko - ozvěte se. Mohu si s vámi o tom promluvit a nebo vás k někomu doporučit. :-)
Na konec mám dvě poznámky:
1. Když mi bylo 17, zašel jsem se taky takhle ptát k psychiatrovi - protože spousta lidí si o mě myslela že se cvok. Docela mi to pomohlo - protože jsem si ujasnil, že cvok nejsem. A navíc jsem se seznámil s docela sympatickým člověkem. :-)
2. Máte pozitivní rodinnou anamnesu. Nerad to řikám, ale jistá pravděpodobnost, že budete následovat matku tu je. A vzhledem k tomu, že psychóza je docela utrpení a léčba je nejúčinnější hned při prvních příznacích - tak by stálo za to ztjistit - zda blázníte z toho, že vás všich sledujou jestli neblázníte a nebo jestli blázníte, prostě proto, že blázníte. :-) Tak se klidně stavte. Rád vás poznám. :-)