pervitin
Crystalia
je mi 18 a pervitin jsem poprvé vyzkousela asi kdyz mi bylo 13.-... od te doby jsem si ho parkrat dala a v obdobi od 15ti let do 17ti jsem ho brala denne... v te dobe jsem vazila 34 kg. nakonec jsem si rekla dost, ono uz to totiz dal neslo, nosni prepazku mam doslova "jak cednik". uz pul roku jsem skoro "cista" (tak jednou za mesic si dam "caru"). Bohuzel nedokazu odmitnout, kdyz to vidim pred sebou... chtela jsem se zeptat, jestli je mozne prestat brat a nepribrat na vaze, jelikoz jsem za ten pul rok pribrala 8kilogramu a to mne docela stve.kamaradi rikaji ze nejsem tlusta, ale ja vim, ze mi to rikaji jen proto,abych zase nezacala brat...

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, ať počítám, jak počítám, 34 kg + 8 kg = 42 kg. Musím se postavit na stranu Vašich přátel, kteří Vám říkají, že nemáte nadváhu. Možná bych být Vámi ještě klidně pár kilo přidala. Nevím, kolik měříte, ale optimální váha se počítá výška (v cm) ? 110. Nepředpokládám, že v 18 letech měříte pouze 152 cm. Navíc s tak nízkou váhou se vystavujete riziku velkých zdravotních problémů. Váš organismus se stále vyvíjí a potřebuje k tomu hodně výživných látek. Pokud nebudete doplňovat potřebné látky, může se stát, že Váš organismus zkolabuje a Vy skončíte v lepším případě hospitalizovaná v nemocnici. Pokud si i přesto chcete udržet váhu, co takhle zkusit místo pervitinu např. sport? Co se týče Vašeho užívání, rozhodně Vám schvaluji, že chcete se svou situací něco dělat a že již půl roku neberete pravidelně. Píšete, že užíváte tak 1x měsíčně. Uvažovala jste o tom, skončit s užíváním úplně? Vím, že je to těžké, sama přiznáváte, že nedokážete odmítnout, když Vám někdo nabídne. Zkuste zapřemýšlet nad tím, jestli by nebylo dobré obrátit se na nějakého odborníka, který by Vám s Vašim problémem určitě pomohl. Právě teď potřebujete někoho, kdo Vás bude podporovat, poradí Vám, jak zvládat rizikové situace. Málokdo dokáže po dvouletém užívání skončit úplně sám. Je možné docházet někam i ambulantně. Určitě to zkuste. Ráda bych Vám dala kontakt na zařízení, které se specializuje právě na tak mladé lidi, jako jste Vy. Je to Prev-centrum, které sídlí na adrese Meziškolská 1120/2, Praha 6, tel: 02/33 35 54 59. Samozřejmě se můžete obrátit i na nás, buď osobně na adrese: K-centrum SANANIM, Osadní 2, Praha 7-Holešovice, nebo telefonicky na čísle 02/83 87 21 86. Další možností je zařízení Alternativa, které sídlí na adrese : Čakovická 51, Praha 9, tel: 02/865 807 35, kde je však nutné se nejprve telefonicky domluvit. HS