nabídka
Karl
Kamarád mi dal na párty drogu a ja nevím o co šlo ale ihned jsem zvracel a všechno co snim nebo vypiju vyzvracim,je mi pořád blbě.Byla to taková hnědá hrouda kterou jsem spolkl a zapil pivem.Chtěl bych poradi co mám udělat aby mi nebylo tak zle a o jakou drogu šlo.Děkuji mockrát

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, podle Vašeho popisu nelze říci, o jakou drogu se jednalo a bez toho se obtížně určuje co dělat proti negativním účinkům. Pokud chcete vědět o jakou látku se jednalo, zkuste se zeptat kamaráda, který Vám ji dal. Předpokládám, že on by to vědět měl, když ji klidně rozdává na party. Další možnost je udělat si testy. V lékárnách se dají koupit tzv. testovací destičky, kterými se dá určit přítomnost drog v moči. Existují buď testy na jeden druh látky, ale ty jsou spíše vhodné při testování uživatelů, kteří vědí, jakou drogu užívají. Nebo existují testy na více látek, takže díky nim zjistíte, o jakou drogu se mohlo jednat. Je však potřeba počítat s tím, že každá látka má různou dobu detekovatelnosti, tzn. dobu, po jakou je možno látku v moči zjistit. Orientačně je to u pervitinu 2-14 dní, u opiátů 1-3 dny, u kanabinoidů 1-30 dní, benzodiazepiny 7 dní, barbituráty 30 dní a kokain 24 hodin. Záleží také na množství a kvalitě látky. Další možnost je dát vzorek moči do toxikologické laboratoře, kde Vám za poplatek (zhruba 400,-Kč) udělají rozbor. V Praze se toxikologická laboratoř nachází na adrese: Na Bojišti 3,Praha 2, tel: 02/24 91 12 67. Pokud Vaše zdravotní problémy přetrvávají, raději se obraťte co nejdříve na lékaře a samozřejmě se mu nezapomeňte zmínit o tom, že jste užil neznámou látku. Může jít i o projevy předávkování. Navíc kombinace drog s alkoholem také není zrovna nejšťastnější. Snažte se přijímat co nejvíce tekutin (samozřejmě ne alkoholických!), dejte přednost minerálkám. Příště se raději takovému experimentování vyhněte, mohlo by Vás to stát i život !!! HS