Drogy...
Ladybird
Dobrý den! Mám moc důležitý problém se svojí kamarádkou! Byla to úžasná holka, je jí 16 let, má 24letýho kluka, který je skvělý, školu má trochu nahnutou, moc dobře se neučí, kamarády má, ale má také potíže s tátou, ale co je hlavní problém. To, že hulí trávu je dneska pomalu normální, ale začala teď o prázdninách brát pervitin. Měla ho prý asi šestkrát. Když jsem s ní mluvila po telefonu, tak říkala, že to není takové, jak si všichni myslí, že po prázdninách skončí, že jí z toho neni dobreku, když jsem jí říkala, že mně je, prostě typické kecy lidí, kteří se do toho začínají dostávat hlouběji a hlouběji! Nechci, aby na tom skončila, aby se do toho dostala. Má špatné kamarády, kteří toho spoustu berou, ale od těch jí odehnat nemůžu, to by byl špatný začátek. Sama jsem teď měla problémy s klukem, ale dostala jsem se z toho a teď jsem se dozvěděla tohle. Vážně nevím, jak jí pomoci! PROSÍM, PORAĎTE, CO NEJRYCHLEJI, NECHCI, ABY DO TOHO SPADLA!!! Předem děkuji za rychlou odpověď! S pozdravem Iva W.

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, oceňuji, že chcete své kamarádce pomoci. Musí to pro Vás být hodně těžké, dívat se na to, jak si kamarádka ?zahrává s ohněm?. Sama si uvědomujete, že pouhé experimentování se může snadno vymknout z rukou. Každopádně mi přijde velice pozitivní, že se Vám kamarádka s takovou věcí svěří. To znamená, že Vám důvěřuje. Snažte se s ní otevřeně mluvit o všech rizicích, které i pouhé experimentování obnáší. I experimentátorům se stává, že neodhadnou dávku ani kvalitu látky, nemluvě o právní stránce věci a zdravotních rizicích. Další věc je ta, že jí můžete nabídnout kontakty na místa, kde je možnost si o jejím užívání otevřeně promluvit a říci jí informace, které třeba ani sama neví.Otázka je, zda bude mít o takovou nabídku zájem. Důležité je to, že může využít této služby i anonymně a nikdo ji rozhodně nebude do ničeho nutit, nebude-li sama chtít. Možnost kontaktu platí samozřejmě i pro Vás. Pokud si budete chtít o této situaci osobně promluvit,nebojte se ozvat. Nevím, zda jste z Prahy, proto Vám nabídnu telefonní číslo k nám do K-centra, kde Vám i Vaší kamarádce rádi pomůžeme, nebo alespoň zprostředkujeme kontakty v místě Vašeho bydliště. Telefonní číslo do K-centra : 02/83 87 21 86. Držím Vám palce. HS