mirdos@seznam.cz
Pohodak123
Ahoj, hele do tedka nevim jak to uplne presne s marihuanou je! Kazdy rika neco jineho a odbornici jsou vsichni. Nekdo rika, ze vykoureni jednoho jointu je jako vykourit 4 cigarety, nekdo zase ze jako 20 cigaret. A jak moc celkove jinak koureni konopi skodi zdravi? Kourim jiz asi 3 roky a zatim zadne problemy nemam - a zavislost zadna. Myslim ze na travu nevznika zavislost, ale pouze chut, a ta se prece da prekonat :-) I kdyz posledni dobou hulim kazdy den. Jinak ale se zadnyma drogama problemy nemam, a ani v nejmensi neuvazuju o tom, ze bych je nekdy zkousel. Jak nebezpecna je tedy trava??? Thanx

Odpověděl: Jakub Minařík
:-) Pokud si chcete testnout, jak na tom jste, tak na 3 měsíce hulení vysaďte. A v té době taky nepijte a neberte ani jiný drogy. Uvidíte, co se bude dít. Možná že budete překvapený.
Ohledně těch rizik - marihuana obsahuje víc rakovinotvorných látek +- tak asi 5x. Zas jí většinou člověk tolik nevykouří. Ale ona většina lidí kouří i ty cigarety - tak to máte stejně putna. Ale hlavní rizika z mého pohledu souvisí s problémy s motivací a poškození schopnosti učit se - obé nastává při dlouhodobějším prasvidelném usu marihuany.
Závislost na trávě je spíš vyjimečná, ale vzniknout může. A s tím přechodem - z mého pohledu je iniciační drogou spíš alkohol. Marihuana bejvá spíš po cestě a pomáhá zájemcům dostat se k ilegálním drogám tím, že se potkají s těmi správnými lidmi. Je to takovej most do jiné sociální skupiny. :-)