hepatitida c
bh
jsem bývalá narkomanka v současné době na doléčování.Zajímalo by mě proč se o žloutence typu C nemluví a proč o ní nejsou informováni narkomani, kteří jsou ohroženi.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nevím přesně, co máte na mysli větou, že ?o žloutence typu C se nemluví?. Jestli myslíte ve sdělovacích prostředcích, pak máte jistě pravdu, že informace jsou nedostatečné. Když ale mluvíme o informovanosti narkomanů, myslím si, že není zdaleka tak malá, jako u ostatní populace. Z naší zkušenosti z Kontaktního centra bych řekla, že většina narkomanů o hrozbě nákazy i o jejích následcích ví, alespoň ti, kteří k nám přijdou. Máme tu informační materiály, které jsou k dispozici všem a na viditelném místě. O nemoci s lidmi mluvíme. Na ulici o ní s lidmi mluví zase terénní pracovníci. Je bohužel pravděpodobné, že k některým uživatelům se informace nedostanou, ale není bohužel v naší moci mluvit se všemi. Pak už také hodně záleží na chování samotných narkomanů, kolik si toho navzájem sdělí a jak moc jsou zodpovědní ve svém chování.