Otazka
frank
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, nakolik je možné po několikaměsíčním braní pervitinu přestat bez vyhledání odborné pomoci, pouze svojí vlastní vůlí, a pokud taková šance existuje, jaká by měla být motivace, aby to dotyčná osoba zvládla.

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, samozřejmě existuje šance přestat užívat drogy i bez odborné pomoci. Je k tomu však zapotřebí silná vůle dotyčného člověka a velká podpora jeho okolí. Navíc je potřeba se vyhýbat všem rizikovým situacím, které by mohly abstinenci ohrozit. Např. stýkání se s lidmi, kteří užívají drogy, chodit na místa, kde se takoví lidé schází, pobývat ve stejném prostředí, kde se dotyčný pohyboval v době užívání. Těchto rizikových situací potká abstinujícího spousta, a je opravdu těžké se s nimi vyrovnat a nezrelapsovat. Proto by bylo lepší kontaktovat odborníka, ke kterému může dotyčný docházet třeba jen ambulantně,a se kterým mohou pracovat na zvládání právě těchto věcí. Důvody k abstinování jsou různé, každý má motivaci různě silnou. Ovšem i člověk s velkou motivací musí čelit hodně problémům a nevyhýbá se mu riziko relapsu, a proto bych doporučila kontakt s odborníky. Nevím,zda se ptáte informativně, nebo kvůli sobě či někomu blízkému, ale ráda bych Vám dala kontakt na naše K-centrum, kam se můžete obrátit v případě, že budete potřebovat jakoukoliv pomoc či další informace. Naše tel. číslo je 02/83 87 21 86. Mějte se hezky. HS